1 Laatst bewerkt door Maria (11-04-2012 21:56)

Onderwerp: Help!! Volgens mij een onmogelijke opdracht

Goedenavond.

IK heb een mailtje van een klant gekregen met daarin een opdracht voor een taart met het katje Marie.

Alleen wil je klant een stapeltaart (twee kussens op elkaar) en daarop het katje Marie. Alleen het katje moet 25cm hoog worden en alleen van Fondant of marsepein.

Volgens mij is dit onmogelijk want ik zelf denk namelijk als het katje zo groot moet worden dan wordt het ook super zwaar dus dan zakt het naar mij weten door de taart heen.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden en alle hulp is welkom.

Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Maria

2

Re: Help!! Volgens mij een onmogelijke opdracht

Dat wordt dan een katje van zeker een kilo marsepein! En hoe groot moeten de kussens dan wel niet zijn om nog enigszins in verhouding te zijn? Ik zou een aantal alternatieven bieden. Voor hoeveel personen moet de taart worden trouwens?
Het katje kun je trouwens wel op een taartkarton maken dat je leuk bekleed als een kleedje of zo op de taart legt, stevig gestut met dowels. Dan zou het er niet doorheen moeten zakken. Succes en ik ben erg benieuwd wat het gaat worden!

Wat een grappig project!
Men, wat een bonk marsepein/ fondant.. Vermoedt dat dat wel meer dan 1 kilo is. Prijzig Marietje..Maar goed, klant is koning (als ze betalen  ;)  )..

Ik denk dat alles kan, mits je de ondersteuning goed hebt. Met een sterke dowel- constructie kan alles natuurlijk.
Denk aan meerdere stevige metalen buisje, die dik genoeg zijn en goed vlak van boven, die een dun MDF-plaatje ondersteunen. Alles goed bedekt met de fondant, zie je er niks van. In mijn fantasie dan.. ;) Zelf geen ervaring mee.

4

De oplossing van mieperdepiep is wel steviger, mocht de klant het toch heeeeeel graag willen.

bedenk net dat je dan wel weer een metaalzaagje moet hebben om de buisjes op lengte te zagen.

6

Bedankt voor jullie snelle reakties.
Ik heb even naar de klant gemailt omdat ik geen idee heb voor hoeveel personen die taart zou moeten worden. Ze heeft er alleen maar bij gezet dat ze 2 kussentjes wil hebben de onderste een grote en daar boven op een kleine. Nou is de vraag hoe klein??? Dadelijk is het katje groter dan alles bij elkaar :lol:.  Ik heb wel een een grote Luigi op een 2 laags taart gezet maar deze was van cake en niet 1 blok fondant/ marsepein. Ik heb even gekeken maar ik denk zo te zien dat het katje zeker minimaal 2 kilo gaat wegen. Ik laat het julie nog wel even weten van hoe of wat.

Alvast bedankt.
Groetjes Maria

7

Kun je marie niet opbouwen op bijvoorbeeld een basis van polystyreen? Een kegel of eivorm? Dat scheelt heel veel gewicht, verder evengoed onderdowelen net als of het een extra taartlaag bovenop de 2 kussens is

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Of opbouwen van chocopops, zoals wel vaker gedaan wordt met 3D figuren

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!