Onderwerp: 1e opdracht [feedback]
Mijn eerste opdracht de witte marsepein scheurde heel erg op de rand heeft iemand tips dat dit beter gaat? het is trouwens mijn 7e taart.
Ik hoor graag fedback want wil graag leren..!!

Groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » 1e opdracht [feedback]
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Mijn eerste opdracht de witte marsepein scheurde heel erg op de rand heeft iemand tips dat dit beter gaat? het is trouwens mijn 7e taart.
Ik hoor graag fedback want wil graag leren..!!

Groetjes
Prachtig hoor, zeker voor een zevende taart !
Mooi voor je zevende taart hoor!
Vooral blijven oefenenen, dan wordt het steeds mooier en makkelijker om te doen. Ik ben bij taart 55 ofzo en er blijft altijd iets te verbeteren...
Marsepein goed kneden! Hoe langer je kneed, hoe soepeler hij word en minder kans op scheuren. 
Mooie taart zo met die bloemen .......... 
Leuk de bloemen zo op de taart, mooi geheel!!
Marsepein goed kneden! Hoe langer je kneed, hoe soepeler hij word en minder kans op scheuren.
Goede tip! Zo simpel, maar toch had ik die nog niet gelezen. Ik heb denk ik ook gewoon te weinig geduld...
De taart vind ik erg mooi! Lijkt me heel lastig om van te voren te bedenken hoe je doe bloemetjes moet plaatsen om dit mooie resultaat te krijgen.
mooi,zeker met die bloemen mooi gedaan
De bloemen zijn heel erg mooi. Knap hoor ik doe het je niet na. En de marsepein scheurt bij mij ook nog vaak. Ik heb ook niet zo veel geduld denk ik 
Mooi taartje! Had voor en mijn vrouw kunnen zijn. Onze initialen. Haha!
Thanks allemaal...
Ik maak eerst veel bloemetjes en blaadjes en dan puzzel ik die eigenlijk op de taart... gewoon kijken hoe het mooi staat... Ben nu bezig met de volgende taart en ga dus goed kneden... hopelijk scheurd het dan niet... 
ik neem die tip ook mee, aangezien mijn laatste taart ook helemaal onder de scheuren zat
maaaaa een prachtig taartje 
Mooi hoor,
had je voorgekleurde marsepein of had je 'm zelf wit gekleurd?
ik doe de marsepein of fondant heel even in de magnetron zodat de marsepein of fondant beetje warm is zo kneed het ook beter
Witte marspein scheurt wat eerder, omdat het gebleekt is.... Heel goed kneden en zoals hierboven een paar tellen in de magnetron wil soms wat helpen...
Wel een hele leuke taart geworden trouwens!!
heel mooi !
Mooi hoor!!!
ik doe de marsepein of fondant heel even in de magnetron zodat de marsepein of fondant beetje warm is zo kneed het ook beter
Wil even wat aanvulling geven op deze tip...
Want als je de marsepein/fondant in de magnetron doet verwarmt het, word het soepel, maar daarna koelt het hard af en droogt het vaak snel uit.
De kans op scheurtjes is dan als nog zeker aanwezig.
Op den duur word je wat sneller met bekleden, en dan kan het misschien lukken, maar de beste manier is toch om het soepel te kneden.
Verder, je taartje is nu al erg mooi vind ik voor een zevende taartje!
Maar je zult zelf ook gaan ontdekken hoe meer taartjes je maakt, hoe strakker ze worden, en ook veel minder (of geen) scheurtjes!
Mooie taart met die bloemen"waterval" 
ik vind 'm superleuk
en mooi gemaakt
welke marsepein heb je gebruikt? Als marsepein droog is, kun je het doorkneden met klamnatte handen 
Fijn al deze tips! Ik heb inderdaad voorgekleurde marsepein gebruikt zelf kleuren wil nog niet zo erg vlotten helaas, maar ook dat blijven we oefenen. Nu net de volgende taart af heel goed gekneed en er zitten minder scheurtjes maar na mijn mening dan nog te veel...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » 1e opdracht [feedback]