1

Onderwerp: Vraagje over vulling

Ik ben nog redelijk nieuw in taartenmaakland en ben nog aardig onbekend op gebied van vullingen.
Nu had ik van het weekend chocoladebiscuitmix gekocht en ging ik hier op zoek naar geschikte vullingen.

Nu las ik iemand schrijven dat slagroom met kers geschikt zou zijn.
Maar hoe maak ik zoiets. Klop ik dan eerst de slagroom en schep daar dan de kersenvlaaifruit doorheen? Of verse kersen of een blikje kersen?

Of gooi ik de vloeibare slagroom in de mixer en het fruit (uit blik?pot?) en mix dat tesamen?

Ik heb werkelijk geen idee, wie helpt me verder?

Hartelijk dank alvast  :o

Net begonnen met deze hobby, maar nu al verslaafd.....

2

Re: Vraagje over vulling

gewoon een laag kersenvlaaivulling op je biscuit. de slagroom klop je apart zonder de kersen. en dan de slagroom op de kersen (omgekeerd gaat veel moeilijker)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Oke en gebruik ik dan ook slagroomversteviger? Of is gewoon geklopte slagroom al goed?

4

slagroomversteviger gebruik ik nooit om te vullen, is echt niet nodig. Gewoon goede room kopen (minstens 35% vet en best 40% vet), goed koud laten worden en steving kloppen, desnoods iets steviger dan wat je zou denken zodat de slagroom echt goed stevig is (dan blijft hij "staan") Pas wel op dat je niet teveel doorklopt anders krijg je boter.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

moet ik hierbij een dijkje spuiten of zou het zonder ook kunnen?

6

Een dijke van botercreme is wel nodig anders smelt het fondant of marsepein door de slagroom.

7

okee dank je wel, dan kan ik nu aan de slag.
De chocobiscuit is klaar en in 2-en gedeeld, dus het vullen kan beginnen