Onderwerp: mbc 1:2:2, 1:2:3 of tussenin?
Ik ben bezig met een Rapunzel taart voor mijn nichtje. aangeizen mijn rapunzel wel redelijk goed gelukt was maar nogal heel erg groot uitgevallen was heb ik besloten om de taart zelf als toren te gebruiken in plaats van er ook eentje in marsepein/fondant te maken.
Nu heb ik daarnet een biscuitje van 15 cm gebakken en zit er nog eentje in de oven. Die wil ik dan gaan stapelen en zo een toren bouwen.
aangezien ik de eerste keer ga stapelen ben ik op zoek naar een redelijk stevig vulling zodat alles goed bijeenblijft . Mijn nichtje vind botercreme wel lekker maar totnutoe heb ik alleen de 1:1 gemaakt om af te smeren. tussen een taart lijkt met dat echt niet lekker dus ga ik voor een andere variant. De meringue botercreme lijkt me wel lekker maar ik weet niet goed welke verhouding te nemen. Qua stevigheid lijkt de 1:2:3 natuurlijk de beste optie maar is die dan niet te boterachtig?
Kan ik de boter ook gewoon op smaak toevoegen, dus gewoon de 1:2:2 maken en dan nog beetje bij beetje boter erbij naar smaak?
Ook andere tips voor mijn projectje zijn meer dan welkom .