1 Laatst bewerkt door Grantaime (09-04-2012 20:17)

Onderwerp: Waar taart op zetten

Hoi,
Ik ga binnenkort mijn eerste taart voor iemand anders (cadeautje, om te oefenen, geen opdracht ;)) maken. Die wil ik natuurlijk niet op mijn snijplank presenteren, waar mijn taarten tot nu toe gewoon op staan.
Hoe / waarop presenteer je dit? Ik las / zag iets over taartbord ofzo? Of sommigen hebben het over karton met inpakpapier?
Waar koop je dat?
Alvast bedankt!

Edit: ik bedenk me nu ineens dat dit misschien hier helemaal niet thuis hoort, maar misschien wel taartdecoratie algemeen? Ik weet het niet  :o

Groetjes,
Marieke

2

Re: Waar taart op zetten

Je kunt bij bouwmarkten een grote mdf-plaat in kleinere plaatjes laten zagen. Zo'n plaatje pak je in met leuk papier (bijpassend bij de taart) en folie.
Ook kun je een cakedrum bekleden met marsepein/fondant en daar je taart op zetten.

Volgens mij hoor je idd niet in deze rubriek dus ik zal je even melden.

Maar om antwoordt te geven, afhankelijk van of het een hele uitgebreide taart is of een standaard taartje, zet ik ze of in een doos of op een houten plank die ik dan aangekleed heb met een leuk papiertje. Wel altijd op een kartonnetje om te voorkomen dat het doorlekt of iets. Ik haal een grote plank bij de praxis en laat die daar in stukken zagen, meestal 30x40 ongeveer.
Succes!

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

4

Ik gebruik soms karton van verhuisdozen, snij een cirkel, groter dan de taart of vierkant (ligt er aan wat voor vorm je gebruikt) en dan pak ik dit inderdaad in met pakpapier.
Lekker voordelig.
Je kan ook piepschuim kopen en daar cake drums van maken.
filmpje op you tube.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes, Peet

5

Deze vraag heeft niet zozeer met bakken voor anderen te maken......[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

De FAQ's helpen je ook op weg: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/92/O … de+taart?/

6

Bedankt allemaal! Ik ga denk ik voor de houtjes, dat lijkt mij ook makkelijk vervoeren!

Groetjes,
Marieke

7

ik heb bij de action mooie taartborden gekocht voor 1,50. de mensen waarderen dat zeer.

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

8

Mirzan schreef:

ik heb bij de action mooie taartborden gekocht voor 1,50. de mensen waarderen dat zeer.

Ooooh hoe groot zijn die??

Groetjes,
Marieke

9

uhm precies weet ik het niet, kan nu niet meten maar zeker 30 cm en ze hebben ook kleinere

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

10

wat ik ook wel doe bij ronde taarten is van die mooie kaarsborden kopen bij de action. Ze verschillen erg in prijs maar heb verscheidene van 59 cent en een aantal kitische van rond de 1,50..

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

11

De boodschap is duidelijk, ik moet naar de gamma en naar de action ;)
En laten jullie die achter, of verwachten jullie dat weer terug? Wat is gebruikelijk?

Groetjes,
Marieke

12

ligt eraan...bijvrienden krijg ik meestal het spul weer terug maar inprincipe mogen ze het houden

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.