1

Onderwerp: biscuit problemen

Mijn biscuit wil deze keer niet echt lukken.
2e poging ook niet helemaal geweldig.

Het lijkt of er bellen/bubbeltjes in zitten. Heb hem omgedraaid, dus de bodem is nu bovenkant, maar de vlak onder de rand, lijkt wat lucht te zitten.

Heb voor het eerst mijn kenwood prospero gebruikt. Zou ik te lang, te snel gemixed kunnen hebben?

Ook een andere mix dan anders, waardoor het sowieso moeilijker is te vergelijken.

Denk dat ik hem toch maar ga proberen tot taart te maken, maar ben bang dat het niet superstrak wordt. Bah, wil hem eigenlijk wel weer overdoen, maar heb mijn biscuit nodig, en geen ingredienten meer om het nog een keer te proberen.

Zou toch balen zijn, als mijn biscuits met mijn handmixertje beter worden.

2

Re: biscuit problemen

Misschien ligt het idd aan de andere mix? Of aan je oven?

Maar het zou ook aan de bakspay (als je die tenminste gebruikt, ha ha) kunnen liggen. Want een teveel hiervan kan ook de extra "luchtrand" in je biscuit veroorzaken. Zodra ik mijn biscuit ga maken, spray ik mijn bakpan in met spray van dr. Oetker. Ik laat de spray langer inwerken dan op het flesje staat en daarna veeg ik de overtollige spray weg. Sinds geen "luchtrand" meer in mijn biscuits.
Ik hoop dat dit voor jou ook werkt. Succes!

3

Re: biscuit problemen

MirandaB schreef:

Misschien ligt het idd aan de andere mix? Of aan je oven?

Maar het zou ook aan de bakspay (als je die tenminste gebruikt, ha ha) kunnen liggen. Want een teveel hiervan kan ook de extra "luchtrand" in je biscuit veroorzaken. Zodra ik mijn biscuit ga maken, spray ik mijn bakpan in met spray van dr. Oetker. Ik laat de spray langer inwerken dan op het flesje staat en daarna veeg ik de overtollige spray weg. Sinds geen "luchtrand" meer in mijn biscuits.
Ik hoop dat dit voor jou ook werkt. Succes!

Bedankt voor je antwoord.
Ik spray nooit, maar doe een laagje vloeibare boter, met een beetje bloem bestoven. Misschien iets te veel gedaan.
En ik stap ook over op mijn oude mix. Ga deze week nog een maken, kijken of die beter gaat.
Is de spray een aanrader, kan ik dat ook wel eens gaan proberen.