1

Onderwerp: fondant/marsepein xenos supermarkt

Hoihoi, :)

Zoals je kunt zien ben ik pas sinds vandaag aangemeld. Ondertussen bezoek ik deze site al wel een paar maanden en ben ik een hoop mooie taarten, cupcakes enz. tegen gekomen.

Nu een klein probleempje, ik lees bij verschillende onderwerpen dat de marsepein en fondant van xenos de supermarkt niet zo goed is.

Ik weet natuurlijk niet beter (begin pas net). inmiddels heb ik rode en roze marsepein van de xenos en marsepein en rolfondant van de em-té.
Valt hier echt niet mee te werken? Zal ik gewoon doorgaan en deze opmaken om te oefenen of raden jullie mij aan om dit direct weg te gooien?

Royal icing van funcakes heb ik al wel. Moet daar nog iets bij toegevoegd worden zodat het niet te hard word? Want daar heb al meer over gelezen, kan alleen nergens vinden of het echt nodig is.

Groetjes, Lindsay

Alvast bedankt!  :o

groetjes en veel bakplezier, Lindsay

2

Re: fondant/marsepein xenos supermarkt

Ik heb al een aantal taarten bekleed met marsepein van Xenos en dat gaat prima, alleen letters e.d. uitsteken gaat niet fijn dat blijft volledig in de cutters plakken, dus daar pak ik dan fondant voor  :)

De marsepein vind ik ook nog redelijk van xenos
de fondant van daar vind ik minder om mee te werken en minder van smaak.

Maar zou het niet weggooien
Je kan er lekker mee oefenen of eventueel gebruiken voor dummies ofzo?

4

Bedankt voor jullie reactie's.
De marsepein van de xenos heb ik al wel gebruikt voor cupcakes en dat viel wel in de smaak. alleen zijn het natuurlijk niet mensen die er verstand van hebben die mijn cupcakes hebben gegeten.
Fondant van de xenos heb ik niet wel van de em-té maar die heb ik nog niet gebruikt.

Ik wilde dus komend weekend een soort 'lente' taart maken ik ben al bezig geweest met figuurtjes en heb nu stippen en twee paddenstoelen. ( in plastic bewaard )
Nu wil ik de taart zelf gaan bekleden met die roze fondant.
vraag me alleen af of ik genoeg heb aan een pakje van 175 gram op ongeveer een taart van 24 cm. :o

5 Laatst bewerkt door annick67 (10-04-2012 06:33)

Nee, als je in de tabellen links kijkt zul je daar zien dat je (ongeveer) 575 gram nodig hebt voor een ronde taart met doorsnede van 24cm......

http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

6

ik vind persoonlijk de marsepein van de Xenos, nogal chemisch,,, net al de fondant...

maar de fondant van de emte gebruik ik altijd!
ik vind dat superfijn en (na smaakonderzoek met een aantal taart collega's ;) ) de lekkerste!

succes!!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

7

oke dat is erg goed om te horen, dan haal ik 3 pakjes bij. (em-te fondant)
de decoratie bijvoorbeeld de paddenstoel die ik gemaakt heb word toch niet opgegeten ze zijn aardig groot. ( mijn familie kennende ) ook heb ik stippen maar die smaak overheerst waarschijnlijk tochniet. ik zal het resultaat in het weekend op de site zetten.

daarna zal ik is een bestelling plaatsen bij de webshop.
ga ik toch maar over op funcakes!

bedankt voor jullie reacties.  :)

8

Marsepein van Zeelandia vind ik het lekkerst en fijnste om mee te werken.
Jammer genoeg zijn er maar weinig webshops waar je het per kilo kan kopen, maar ze zijn er wel.
Er mag hier niet gelinkt worden naar andere shoppies (dacht ik), dus anders moet je ffies google'n.
Echt een aanrader.  :Y

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

9

Bedankt voor je reactie. Ik hoorde ook dat funcakes goed is en aangezien ik weet van een aantal mensen dat het met de webshop goed verloopt ben ik van plan daar te bestellen heb ook nog wat materialen nodig. Iemand nog suggesties voor materialen die je gewoon echt 'moet' hebben.

Bedankt voor de tip 'zeelandia' ook zeker het proberen waard.

10

FloordKB schreef:

Marsepein van Zeelandia vind ik het lekkerst en fijnste om mee te werken.
Jammer genoeg zijn er maar weinig webshops waar je het per kilo kan kopen, maar ze zijn er wel.
Er mag hier niet gelinkt worden naar andere shoppies (dacht ik), dus anders moet je ffies google'n.
Echt een aanrader.  :Y

mee eens!   :Y

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

11

chocotoetje schreef:

ik vind persoonlijk de marsepein van de Xenos, nogal chemisch,,, net al de fondant...

ik vind dat superfijn en (na smaakonderzoek met een aantal taart collega's ;) ) de lekkerste!

succes!!

ik kom nu net een klein probleempje tegen mijn marsepein van de xenos moet ergens in augustus op zijn. mijn fondant en marsepein van de em-té al over 9 dagen. terwijl ik de xenos marsepein in februari kocht en die van de em-té pas in maart ergens.
De marsepein en fondant van de xenos is ook veel zachter dan de rolfondant en marsepein van de em-té.
Is de rolfondant bij jou ook wat harder? Of ligt het misschien al langer in de winkel...

Alvast bedankt. :)

12

lindsay't schreef:
chocotoetje schreef:

succes!!

ik kom nu net een klein probleempje tegen mijn marsepein van de xenos moet ergens in augustus op zijn. mijn fondant en marsepein van de em-té al over 9 dagen. terwijl ik de xenos marsepein in februari kocht en die van de em-té pas in maart ergens.
De marsepein en fondant van de xenos is ook veel zachter dan de rolfondant en marsepein van de em-té.
Is de rolfondant bij jou ook wat harder? Of ligt het misschien al langer in de winkel...

Waarschijnlijk is het dan in jouw emte geen hardlopend product.
Bij mij is hij echt wel langer houdbaar.
hij voelt inderdaad altijd wat stug aan, maar na even doorkneden wordt hij mooi soepel.
Ik gebruik hem overigens nooit voor bekleden, dat doe ik altijd met marsepein, maar voor boetseren is hij geweldig!

13

chocotoetje schreef:
lindsay't schreef:
chocotoetje schreef:

succes!!

Waarschijnlijk is het dan in jouw emte geen hardlopend product.
Bij mij is hij echt wel langer houdbaar.
hij voelt inderdaad altijd wat stug aan, maar na even doorkneden wordt hij mooi soepel.
Ik gebruik hem overigens nooit voor bekleden, dat doe ik altijd met marsepein, maar voor boetseren is hij geweldig!

Wat een snelle reactie allemaal haha,    :lol:
ik maak er nu marsefond van en daarna zal ik er beter opletten in de winkel. ik merk wel dat er ook in de supermarkten steeds meer aandacht besteed word aan decoreren enzo. erg leuk vind ik zelf.

bedankt voor je reactie!  :)