26

Re: Eindelijk de goede spuitmond :D

Ik kom er even tussen, toevallig had ik een tijd geleden ook een topic over deze tip en hij is wel te vinden in de webshop. Bij zoeken toets je 1M in en hij komt tevoorschijn. Hij is allen wel tijdelijk uitverkocht word deze week weer verwacht!

http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … 0&y=20

Have a break, have a cupcake!

27 Laatst bewerkt door Petula Dillema (02-04-2012 21:07)

Maar die ziet er echt anders uit dan de m1 tip die ik heb... (zie plaatje met die blauwe cc)... misschien is het effect hetzelfde?

Het lijkt ook of het vormpje anders is?

Mijn 1M

http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/$(KGrHqZHJ!0E63RuD!RWBO2zmfqci!~~60_35.JPG

1M van forum:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/402-2110_m.jpg

Life is uncertain......eat dessert first!

28

Ik heb het spuitmondje vrijdag bij Pipoos in Rotterdam gekocht.
Nog geen gelegenheid gehad om te gebruiken. Lijkt me inderdaad een prachtige grote toef geven. Vraag me af of je dit spuitmondje met of zonder adapter moet gebruiken.
En wat de cupcakes bestreft....wat is dulche de leche eigenlijk?
...sorry dat ik deze vraag koppel aan het spuitmondje:-))

Ik kook en bak glutenvrij :-))

29 Laatst bewerkt door Petula Dillema (02-04-2012 21:13)

Dulche de Leche, is een zeer moeilijk te bereiden caramel... hahah... je koopt een blikje gecondenseerde melk, je legt het in een pannetje zodat het helemaal onder water staat en je laat het een uurtje koken, wel steeds zorgen dat hij onder water blijft staan, anders kokend water toevoegen.. daarna goed af laten koelen voor je het blikje opent... en KLAAR!

Het is wel zoet hoor... maar heerlijk, voor in een taart lekker als je het door de ongezoete geklopte slagroom mengt....

Ik heb een katoenen spuitzak en daar past het mondje in zonder dat hij er uit gedrukt kan worden, ik heb hem dus lekker zonder adaptor gebruikt.

30

@petula hmm ja het ziet er inderdaad anders uit maar denk dat je wel kunt aannemen dat het dezelfde zal zijn. Ik zelf had hem in een gewone winkel gehaald.
Groetjes

Have a break, have a cupcake!

31

Heel veel dank Petula voor je reaktie op mijn vraag over dulche de leche. Byzonder om een blikje melk een uur te laten koken in een pannetje met water. Het ontploft toch niet he?
Zouden er ook nog andere manieren voor zijn?
Ik vind het idee om een blikje te laten koken niet zo lekker. Je weet maar nooit....je hoort wel eens iets over vergiftiging met blik.
Caramelslagroom lijkt me wel heel erg lekker.
Ik heb het boek van Rudolph ook. Staat daar een recept in?
groetjes van Riny
PS Sorry dat ik zo laat bedank, mijn oude moeder moest naar het ziekenhuis en vader naar het verpleeghuis ivm dementie...pffttt

Ik kook en bak glutenvrij :-))

32

Ik heb mijn 1M spuitmond gekocht bij Taart en Decoratie in Ridderkerk en is echt heel anders dan op deze site... Mijne komt eerder overeen met plaatje op 1e pagina met cupcake.

En het kost 2 euro als ik goed heb, dus voor mensen die in buurt van Ridderkerk woont...je weet waar je wezen moet hahahaha

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

33 Laatst bewerkt door Petula Dillema (04-04-2012 17:56)

Vissertjuh schreef:

Heel veel dank Petula voor je reaktie op mijn vraag over dulche de leche. Byzonder om een blikje melk een uur te laten koken in een pannetje met water. Het ontploft toch niet he?
Zouden er ook nog andere manieren voor zijn?
Ik vind het idee om een blikje te laten koken niet zo lekker. Je weet maar nooit....je hoort wel eens iets over vergiftiging met blik.
Caramelslagroom lijkt me wel heel erg lekker.
Ik heb het boek van Rudolph ook. Staat daar een recept in?
groetjes van Riny
PS Sorry dat ik zo laat bedank, mijn oude moeder moest naar het ziekenhuis en vader naar het verpleeghuis ivm dementie...pffttt

Hoi Riny,

Ik heb zelf al een aantal keren dulche de leche gemaakt zoals beschreven en er gebeurt echt niets mee, je moet wel in de gaten houden dat het blikje onder water blijft staan anders kan ik me voorstellen dat het blikje door de druk wel ontploft. Ik zou niet weten hoe het zit met vergiftiging, maar het blikje blijft tijdens het koken de gehele tijd dicht, en je loopt toch ook geen vergiftiging op als je het blikje niet kookt? En daarnaast, koken doodt toch bacterieen? Ik zie zelf echt geen risico's..

Ik heb mijn rudolph boek even uitgeleend, ik denk wel dat er een recept instaat voor caramel, maar vaak gaat het om caramel die uithard zoals in de twinky's. Maar dulche de leche blijft zacht ... ik denk dat ik teveel typ... je moet het gewoon echt een keer proberen! Het is heeerluk!

Ik hoop dat met je moeder verder alles goed is?

34

Wauw! echt zo mooi!!!
ze zien er ook heerlijk uit!!

35

Mooie toef......... :thumb:

36

Wouwww...... die zien er lekker en prachtig uit  :thumb:

37

Ziet er smakelijk uit en spuitmond 1m heb ik dus dat ga ik zsm proberen!

38

Inderdaad een prachtige toef :Y  maar ik denk net als movin dat het de Wilton 2D is :o

Hedi2008 schreef:

Inderdaad een prachtige toef :Y  maar ik denk net als movin dat het de Wilton 2D is :o

De toef is gemaakt met de spuitmond 1M van Wilton, maar dan de juiste 1M. Ik heb 2D nu wel in huis, maar die zit nog in de verpakking.

40

Petula Dillema schreef:

Maar die ziet er echt anders uit dan de m1 tip die ik heb... (zie plaatje met die blauwe cc)... misschien is het effect hetzelfde?

Het lijkt ook of het vormpje anders is?

Mijn 1M

http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/$(KGrHqZHJ!0E63RuD!RWBO2zmfqci!~~60_35.JPG

1M van forum:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/402-2110_m.jpg

Denk dat ze de verkeerde foto erbij hebben gezet..........staat ook duidelijk 2110 op het spuitmondje ipv 1M ;)

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

41 Laatst bewerkt door Bianca1969 (09-04-2012 16:00)

Loezzz schreef:

Ik kom er even tussen, toevallig had ik een tijd geleden ook een topic over deze tip en hij is wel te vinden in de webshop. Bij zoeken toets je 1M in en hij komt tevoorschijn. Hij is allen wel tijdelijk uitverkocht word deze week weer verwacht!

http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … 0&y=20

Dit is idd een andere. De 1M waar deze toeven mee gemaakt zijn is de 1M Swirl...en dat is die wat op het plaatje van Wilton staat (zie eerste pagina in dit topic...bericht 20 van Petula)

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery