1

Onderwerp: Suger gun

Ik heb een vraagje. Ik heb laatst een suger gun gekregen, erg handig. Maar als ik het kleinste malletje pak voor sliertjes lukt dit haast niet met fondant, het is zo lastig om er door heen te drukken. Met marsepein komt het er zo uit!
Hebben jullie hier ook ervaring mee? Of doe ik iets niet goed?

2

Re: Suger gun

Fondant is inderdaad wat lastiger. Ik vul het pijpje maar tot 1/3 en doe evt. een beetje crisco door de fondant.

Je doet het dus prima  ;)

3

Bekleden met een sugargun lijkt me niet handig, dus:

[MOVE] --> Decoreren

En verder sluit ik me aan bij Anneke :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Bedankt voor de reactie!

Zit er pas net bij, dus weet nog niet waar alles precies hoort :o

5

Olga schreef:

Bedankt voor de reactie!

Zit er pas net bij, dus weet nog niet waar alles precies hoort :o

Geeft niks hoor Olga.....maar bij elk onderwerp staat een "sticky" (een van de eerste berichten en geschreven door Marianne) waarin je kunt lezen hoe/wat/waar etc..... ;)
zei degene die af en toe nog steeds verkeerd plaatst.... :D  O-)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Goed dat ik het weet, Annelies. Bedankt voor het wegwijs maken van ook een nieuwe gebruiker.

Let's have Fun with Cakes! www.funwithcakes.be
Exclusief verdeler van de Annelies Van Tessel producten.

7

Als je de sugargun vlot wil gebruiken kan je best flink wat crisco door je fondant kneden en eventueel nog wat aan de binnenkant van je houder. Dit maakt werken hiermee zoveel aangenamer!

8

Volgens mij is het niet de bedoeling om een nieuwe vraag te maken, dus ga ik even hieronder verder. Dit is het meest recente topic over fondant en de CraftGun dat ik kon vinden. Mocht het wel een eigen topic moeten worden, dan mijn excuses!

Misschien een superdomme vraag, maar ik kan het verder niet echt vinden...

Ik heb hetzelfde probleem: ik krijg de fondant (Funcakes) niet door mijn splinternieuwe CraftGun. Tot mijn stomme verbazing gaat marsepein er inderdaad wél vrijwel moeiteloos doorheen, dus aan het apparaat ligt het niet.
Ik heb het ook al geprobeerd door de fondant even te nuken in de magnetron, maar het koelt te snel weer af, en wil er evengoed niet doorheen.

Nu zou ik er dus Crisco doorheen moeten doen. Maar...
1. In welke verhouding?
2. Maakt Crisco het niet veel zachter? Als ik dan iets wil maken wat verticaal moet blijven staan, bijvoorbeeld strepen voor op de zijkant van een taart, of als ik er bijvoorbeeld haren van een zeemeermin van wil maken, dan is het niet de bedoeling dat het langzaam naar beneden gaat zakken... Of moet ik er dan óók tylose doorheen doen?

9 Laatst bewerkt door jo-oosie (01-04-2012 14:41)

kijk eens op onderstaand topic:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=186547

als je gun goed in elkaar zit, gaat het stukken beter....
lees ff op je gemak door en dan zie je veel tips waar je wat mee kunt, bij mij is het in elk geval een wereld van verschil...

en oh ja, fondant uit de magnetron:   :nooo  :nooo
Lijkt even goed te gaan, tot daarna de suikers in je fondant alleen maar sneller 'stollen/harder worden'...

succes !!

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

10 Laatst bewerkt door Hanneke73 (01-04-2012 14:56)

Hoi, bedankt voor je reactie.
Dat andere topic heb ik helemaal gelezen, maar geeft geen antwoord op mijn specifieke vragen: "hoeveel moet er dan bij?", en "zakt het dan niet uit?". Vooral dat laatste vind ik toch wel belangrijk.  :o

11

Ik doe er altijd wat op het gevoel bij; ik hou geen echte verhouding aan. Je voelt bij het kneden wel of het soepel genoeg is.

12

Magnetron truc geleerd tijdens workshop bij Bianca; werkt als een tierelier, wel snel verwerken, succes!

13

Probeer de magnetron te vermijden.. fondant wat afkoelt nadat het in de magnetron is geweest is erg bros en breekbaar. het brokkelt veel sneller..

smeer je handen in met crisco, niet super veel maar gewoon lekker in smeren, neem dan een klein beetje fondant en begin dat warm te kneden, dat is al voldoende

Mensen die in de buurt van Almere komen mogen altijd even bij ons langs komen, dan doen we het gewoon voor  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!