1

Onderwerp: mijn eerste cupcakes, niet helemaal gelukt helaas.....

Hier is mijn eerst cupcake.
Helaas was de gespoten groene botercreme veel te zoet en de rolfondant (mmf zelf gemaakt) droogt heel snel uit en scheurt zelfs.
Ik denk dat ik voor de rolfondant iets niet goed doe, maar ik weet nie wat. Kan iemand me misschien tips geven?
Wat voor alternatief kan ik eigenlijk nog meer gebruiken als botercreme om toch een mooi gespoten laagje te krijgen wat minder zoet is als al die poedersuiker in de botercreme.

https://lh4.googleusercontent.com/-NDo6MEYyr1Y/T4FSp5135kI/AAAAAAAABdk/CNEqJiyF6wU/s640/DSCF1630.JPG

Ik hoop dat iemand me kan helpen?

Alvast bedankt

2

Re: mijn eerste cupcakes, niet helemaal gelukt helaas.....

Ze zien er wel heel mooi uit!!

Ik vind botercreme als toef ook veel te zoet en gebruik dan (tip van hier van het forum) kloppudding van saroma en dan met slagroom in plaats van melk.
Erg lekker, maar de kleur is dan niet zo sterk. Daarvoor zou je dan eventueel weer kleurstof moeten gebruiken.
Maar de toef met kloppudding is lekker fris en absoluut niet te zoet :)

3

of meringuebotercrème maken, die is heel licht en oh zo lekker!

4

Zien er vrolijk uit hoor!  :Y

5

Ik vind ze erg leuk! Wat een mooie kleurtjes bij elkaar! Schattig!

6

Wellicht wat minder suiker bij je MMF doen, zodat het niet te droog wordt. Het is goed als het niet aan de vingers blijft plakken. Doe je er meer bij, dan wordt het droog. Probeer er anders een beetje crisco door te kneden of desnoods een drup water. Succes!

Tieneke

7

Ik vind ze wel goed gelukt! mijn eerste cupcakes zagen er toch echt heel veel beroerder uit :rolleyes: