1

Onderwerp: welke maten bakvormen bruidstaart 5 lagen

ik mag in juli een bruidstaart maken,5 lagen voor 65 pers.,bovenste wil ik een dummie doen van 15 cm,kan er geen vinden van 10 cm hoog,alleen maar 7cm,maar ik heb verder 2 bakblikken van 10 cm hoog 1 doorsnede 17.8 (7x4) en 1 van 22.9 cm(9x4),wat is het mooiste verschil per laag,steeds 5 cm groter of zo? en wat zouden jullie doen,alle lagen 7 hoog of 10 hoog?,vind het toch wel lastig want wil niet verkeerde maten bestellen en dat het er niet uit ziet,er zit hier ook geen winkel in de buurt dat ik het zou kunnen bekijken zeg maar.
wat doen degene met ervaring met bruidstaarten?
wie kan mij helpen? alvast bedankt

2

Re: welke maten bakvormen bruidstaart 5 lagen

Het mooist is een verschil ban minimaal 5 cm per laag. En het mooist is als alle lagen even hoog zijn. Maarrr...:

Ik heb 2 weken geleden een bruidstaart gemaakt met verschillende hoogtes (4 laags met bovenste en onderste taart een dummie. De onderste was 7 cm en de boevneste was 10) de andere twee lagen wel gelijk (weet niet meer precies hoe hoog). Vond het zelf niet storend die verschillende hoogtes maar kijk maar even zelf.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=189245
De maten waren: 15 - 20 - 25 - 30 cm

Als je nieuwe bakpannen gaat bestellen dan zou ik sowieso die van 10 cm kopen. Je kunt altijd minder beslag gebruiken als je een lager taartje wil.

3

dank je djehr voor je snelle reactie,ik zit te kijken voor die diepe bakvormen en wil beginnen met 12.5,maar dan gaat hij van de vierde laag van 27,5 naar 30 of 35cm, 32,5 hebben ze niet,kan ik niet vinden tenminste,of ik moet met 10 cm beginnen maar die lijkt me te klein,er moeten bovenop 2 van die harten die jij op die bruidstaart hebt gedaan,is trouwens echt mooi en is idd niet storend met de verschillen

4

ken je deze ? http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

zit eraan te denken om de onderste laag dan de bakvorm van 7 hoog te doen met die van 32,5,en dan kan ik gewoon mijn drie bakvormen gebruiken die ik al heb en dan hoef ik maar 2 bakvormen te kopen en dan zijn de bovenste en onderste laag 7 cm hoog en de rest 10 en daar kan ik idd nog beetje mee puzzelen om die iets minder hoog te maken,daar kom ik wel uit.

6

ja die kende ik wel maar kreeg hem niet opgeslagen,nu wel,dank je wel.Ik had ook al berekend dat 5 lagen meer is dan 65 stukken uit de taart,tenminste zoals de mensen het willen hebben,heb dat ook gezegd tegen ze,daarom wilde ik bovenste laag een dummie maar ga toch maar echte taart doen

7 Laatst bewerkt door djehr (07-04-2012 15:45)

Persoonlijk vind ik een dummie als bovenste taartje toch erg leuk. Bruidspaar heeft dan een mooi aandenken aan de bruidstaart en de rest van de middag/avond staat zo'n taartje toch nog te pronken...
Mijn vriendin heeft hem later onder een stolpje op een tafeltje gezet. Staat erg leuk...

Welke bakpannen heb je eigenlijk?

8

djehr schreef:

Persoonlijk vind ik een dummie als bovenste taartje toch erg leuk. Bruidspaar heeft dan een mooi aandenken aan de bruidstaart en de rest van de middag/avond staat zo'n taartje toch nog te pronken...
Mijn vriendin heeft hem later onder een stolpje op een tafeltje gezet. Staat erg leuk...

Welke bakpannen heb je eigenlijk?

12.5(7,5 hoog)17,5(10 hoog)22,5(10 hoog)
zit nog te twijfelen ja,leek mij ook wel leuk als ze het bovenste taartje kunnen bewaren,maar volgens mij is er geen dummie van 12,5

9

ja hoor  :Y  alleen niet van 10 cm hoog:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/taar … -3910.html

10

djehr schreef:

ja hoor  :Y  alleen niet van 10 cm hoog:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/taar … -3910.html

ja ik zag het later ook,maar heb net een bestelling gedaan,dan maar bij de volgende bestelling de dummie bestellen,is zo jammer dat je hier in de buurt niet veel hebt van taart mogelijkheden,wel intratuin en pipoos,maar die hebben meestal niet waarnaar ik op zoek ben,zoals vandaag zocht ik de kroon stencils en en kroon uitsteker,en vlag e.d. maar toch maar via internet besteld

11

Je kunt een dummie toch ook doorsnijden bij 3 cm hoog en op 1 van 7 cm stapelen? Rand weg werken en heb je er toch 1 van 10.

12

mieperdepiep schreef:

Je kunt een dummie toch ook doorsnijden bij 3 cm hoog en op 1 van 7 cm stapelen? Rand weg werken en heb je er toch 1 van 10.

dat zou ook kunnen maar de onderste laag is ook niet 10 hoog omdat  die maat er niet is,zou 32.5 moeten zijn(ik begin met 12.5 cm en dan 5 lagen die elke keer 5cm verspringen) dus denk dat ik bovenstelaag en onderste laag 7,5 laat en kan nog kijken of ik van de andere lagen iets afhaal,heb nog alle tijd,maar toch bedankt

13

djehr schreef:

Het mooist is een verschil ban minimaal 5 cm per laag. En het mooist is als alle lagen even hoog zijn. Maarrr...:

Ik heb 2 weken geleden een bruidstaart gemaakt met verschillende hoogtes (4 laags met bovenste en onderste taart een dummie. De onderste was 7 cm en de boevneste was 10) de andere twee lagen wel gelijk (weet niet meer precies hoe hoog). Vond het zelf niet storend die verschillende hoogtes maar kijk maar even zelf.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=189245
De maten waren: 15 - 20 - 25 - 30 cm

Als je nieuwe bakpannen gaat bestellen dan zou ik sowieso die van 10 cm kopen. Je kunt altijd minder beslag gebruiken als je een lager taartje wil.

Voor hoeveel personen was jouw bruidstaart?? Ik moet er namelijk ook 1 maken voor 40 pers en de bovenste willen ze bewaren, dus die kan ik niet meetellen voor het aantal personen.

14

kijk eens hier... alle mogelijke combi's voor stapels :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl