Onderwerp: Cupcake plunger

Hallo ik heb van de vakantie een cupcake plunger gekocht in het buitenland. Hij is echt super je kan zo makkelijk een gat maken in je cupcake om te vullen en je kunt ermee vullen, nu wil ik cupcakes maken weet iemand een lekkere vulling? Kan ik ook gewoon dezelfde gebruiken als bij taarten? Iemand ervaring? Ik hoor het graag! :D

'' Make cakes, no war'' ♥

Re: Cupcake plunger

Toevallig gisteren nog cupcakes gevuld met jam! Simpel, maar lekker fris. Ik gebruik altijd iets van rode vruchten, maar abrikoos is vast ook lekker. Chocoladepasta doet het ook altijd goed!
Ik maak zelf altijd een gaatje met de appelboor en dan uithollen met klein lepeltje, dus ben wel benieuwd naar die tool van jou! Heb je toevallig een link of plaatje ervan?

ja maar volgens mij mag ik geen links van een andere site plaatsen
op google kan je intypen:
cupcake plunger
hij is paars met zo'n veer erin die je naar beneden duwt.
Het is op zich best groot maar het stuk dat je eruit haalt duw je er daarna weer boven op, ik ben er heel blij mee! :D

4

taartenbakstertje schreef:

ja maar volgens mij mag ik geen links van een andere site plaatsen
op google kan je intypen:
cupcake plunger
hij is paars met zo'n veer erin die je naar beneden duwt.
Het is op zich best groot maar het stuk dat je eruit haalt duw je er daarna weer boven op, ik ben er heel blij mee! :D

Klinkt goed! Hoe groot is de doorsnee van de plunger ongeveer? Ik vind nl de doorsnee van de appelboor te klein en gebruik nu het kleinste rondje van de cirkeluitsteekset.

oh op youtube staat ook nog een tutorial van hoe het werkt dan typ je in:
Cupcake plunger @ bed bath and beyond
heel duidelijk!
als jullie ze willen kan ik wel iets regelen :thumb:

Hij is best groot ik denk zo'n 6 cm?

In nederland kun je hem niet krijgen hij is van chicago metallic klinkt niet echt nederlands :think:

8

Ik heb even snel gegoogled en op de afbeeldingen gekeken. Ik denk niet dat deze 6 cm is, aan de cupcake te zien. Een cupcake is ongeveer 6-7 cm dus ik schat dat de doorsnee van de plunger ongeveer 3 cm is. Ik vind 'm erg handig en jammer dat deze (nog) niet in NL te krijgen is.....

9

Heb even verder gegoogled en deze is wel in NL te krijgen! Bij taartenfantasie.nl. Ik bestel wel vaker daar en heb nu even niks nodig na een grote bestelling  :)  :s . Jammer, volgende keer maar weer. Vind het zonde om alleen voor de plunger bezorgkosten te betalen en ernaartoe rijden is wel te doen maar ook weer niet voor alleen de plunger.....

10

Is hier ook gewoon te krijgen!  :Y
Mijn man heeft die van Chicago Metallic; cupcake plunger heet deze en doorsnee is ongeveer tussen 3-3,5 cm.
Zie onder cupcake overige en hij kost € 3.25.

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

11

Ikzelf vind banketbakkersroom erg lekker als vulling

Super leuk dat jullie hem ook kunnen krijgen :thumb:
ik vind banketbakkersroom inderdaad ook lekker, maar soms een beetje saai... :/

13 Laatst bewerkt door janneke@britt (02-04-2012 21:16)

Jammer van de verzendkosten want die zijn meer dan de plunger

leg je dan als je hem hebt gevuld een stukje cake terug of smeer je hem af met botercreme

14

Ik heb een cupecake corer gekocht in Amerika en die werkt perfect.
Geen idee of hij in Nederland te koop is.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

komt op hetzelfde neer..

16

een paaseitje of een beetje bebogeen (soort pasta met caramelsmaak) meebakken in de cc
hmmmm! Ook jam kun je goed meebakken in de cc

17

Hoihoi, ik ben gloednieuw hier en volledig bezeten door de bakmicrobe, ik heb al veel geleerd van jullie, waarvoor dank.

hoe bak je een paasei mee in de cc? Of bebogeen?
laat je dat gewoon in het deeg vallen?(voorzichtig dan  :D )

18

Hoihoi, ik ben gloednieuw hier en volledig bezeten door de bakmicrobe, ik heb al veel geleerd van jullie, waarvoor dank.

hoe bak je een paasei mee in de cc? Of bebogeen?
laat je dat gewoon in het deeg vallen?(voorzichtig dan  :D )

19

je doet eerst een klein beetje beslag in het cc vormpje, dan de vulling erin en dan de rest van het beslag. succes!

20

Lekkere vulling is bv een mengsel van banketbakkersroom met hazelnootpasta/chocoladepasta en wat fijngehakte nootjes en slagroom.
Botercreme met banketbakkers room en een vruchten jam erdoor.
Eindeloos te variëren hoor!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

21

Lekker als vulling:

Botercrème, lemon curd, tobleronemousse. Volgens mij kun je een groot aantal 'taartvullingen' ook voor cupcakes gebruiken!

Gr.
Sandra

22

hmmm, ga ik zeker eens proberen. Heb ze al wel gevuld na het bakken, uithollen met een appelboor etc... .
Ik heb al wel gemerkt, en misschien is dit persoonlijk, dat wanneer je er een swirl op wil je ze beter niet kan vullen, omdat de smaak van de cc dan verloren gaat en het één zoete boel wordt. Dus uit ervaring heb ik geleerd dat bekleed met suikerpasta, ze lekkerst zijn mét vulling en versierd met toef het lekkerst puur.