Onderwerp: Paaseieren verven?

Hallo allemaal,

Ik heb gezocht, maar niet gevonden..  Ik wil/moet/ga voor pasen eieren verven. Nu vroeg ik me af of ik iets met de Wilton en Americolor kleuren kan doen  :rolleyes:

Iemand advies of ervaringen om te delen?

Groetjes en bedankt!
Natasja

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

2

Re: Paaseieren verven?

geen ervaring mee, maar zou moeten lukken lijkt mij. zijn in ider geval voedselveilig.

ik heb nu tabletten van de hema, die je moet oplossen in warm water en azijn en daar het ei in leggen

Met dat soort tabletten verf ik de eieren normaal ook  :Y  maar omdat ik zoveel kleurstoffen in huis heb, vroeg ik me dus af of ik die ook zou kunnen gebruiken...

4

en heb je het al geprobeerd?

Nee, want het is volgend weekend pas pasen  :lol:

6

Natasja-uit-Son schreef:

Zorg dan maar dat je ook wat tabletten in huis hebt voor het geval het niet lukt, of toch ff alvast 1 ei proberen.

Succes

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

rietchy schreef:
Natasja-uit-Son schreef:

Zorg dan maar dat je ook wat tabletten in huis hebt voor het geval het niet lukt, of toch ff alvast 1 ei proberen.

Succes

Hihi, dieverftabletten heb ik inderdaad al in de kast liggen voor de zekerheid  :o

8

Vandaag gedaan :Y! Voor het paasontbijtje van Leeuwtje op school en bruin ei in paarse Wilton kleurstof en het werd hartstikke mooi....... roze!
Denk dat met een wit ei 'ie wel paars was geworden!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Tom Poes schreef:

Vandaag gedaan :Y! Voor het paasontbijtje van Leeuwtje op school en bruin ei in paarse Wilton kleurstof en het werd hartstikke mooi....... roze!
Denk dat met een wit ei 'ie wel paars was geworden!

Kijk aan!  Morgen ga ik met de eieren aan de slag, dus ik ben benieuwd of het hier ook gaat lukken :)

Heb je de kleurstog nog verdund ergens mee?

10

Ik heb gewoon een kloddertje op de achterkant van een theelepel in het kookwater (steelpannetje, hoeveelheid water: ei net onder) afgespoeld en een flinke scheut azijn erbij gedaan (dan hecht het beter)!

Tot taarts, Yvonne

11

Tompoes, je hebt de eieren dus gekookt in de kleurstof?

Ik voel me een beetje kiezel...

12

:Y
Dat doe je toch met die tabletjes ook?
Het ei was aan de binnenkant nog keurig wit!

Tot taarts, Yvonne

13

Wat doe ik dan fout??

Heb precies het zelfde gedaan alleen mijn mooie laagje komt er dus direct weer af.

Ben het as we speak weer aan het doen maar dan heb ik de eieren eerst afgewassen voordat ik ze in het water doe.