1

Onderwerp: dusten??

Oke ik ben nog erg onervaren en heb al gezocht, maar echt een duidelijk antwoord kan ik niet vinden.
Ik heb hier een potje rainbow dust, daar wil ik letters mee afdusten of verven of....
Hoe ga ik te werk???
Ik heb al geprobeerd met water en dat gaat wel, maar niet zoals ik t verwachtte, krijg een egale kleur en niet echt glitter....

Hoe doe ik t wel??

2

Re: dusten??

Wat voor dust van rainbow is het als ik vragen mag?
Is het wel een glans kleur of ziet de dust er mat uit?

"Verf" maken van dust doe ik altijd door een beetje alcohol met dust te mengen, niet met water...
En droog dusten, gewoon de dust met een kwastje aan brengen zeg maar zonder iets er bij, hoe ziet het er dan uit?

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

3

je moet gewoon dusten in de droge vorm, dus niet nat maken
hoop dat je er wat aan hebt

4

Dusten is naar smaak te gebruiken idd. Je kunt het dus droog aanbrengen met zachte kwast en mengen met een beetje alcohol of citroensap en er dan mee schilderen.
Voordeel/nadeel van alcohol is dat het gauw vervliegt.En water en citroensap op suiker gaat minder goed plakt snel droogt minder.Wel als je het vocht heel erg beperkt houdt.
De glitters bevestig je ook met dit maar als ik jou zo hoor heb je geen glitters maar pearl (parelmoer) dust die glanst wel maar glittert niet.
Dan zijn er natuurlijk ook nog de standaard kleuren dust poeders en de spuit bussen met pme dust.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Dank jullie wel meiden.

Qua spul heet t voluit Raindow dust starlight Lunar Lilac
Als je door t potje kijkt is t idd niet heel glitterig, maar een soort glans.
Heb nu ook maar snel Witte gehaald en die glitterde wel zei de mevrouw van de winkel...

Als ik met alcohol ga werken... hoe doe ik dat dan en wat voor alcohol gebruik ik dan?
Of raden jullie aan om gewoon de poederen met een kwastje.

Sorry voor de vele vragen, maar ben een soort van blont ;)

6

Magic Sparkles, die glitteren :Y

Gewoon kwastjes van de Action  O-)  en dan heel sterke, blanke alcohol (rum/wodka enz). Je kunt ook RejuvenatorSpirit kopen, is speciale alcohol om te verven. Beetje dust in een eierdopje oid, drupje alcohol erbij, effe roeren met kwastje en verven maar :)
Droog: beetje dust op een keukenpapiertje, kwast in dust dopen, teveel aan dust op schoon stukje keukenpapier afvegen en dan op de fondant/marsepein strijken; zachtjes, anders krijg je scherpe aanzetten.
't is echt een kwestie van uitproberen :Y ; succes  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Dank je voor de duidelijke uitleg Carien.

Die alcohol kan geen kwaad denk ik voor een kind, aangezien dat vervliegt. Straks maar even naar de super ;)

8

ik drink zelf niet, proef het direct wanneer ergens ook maar iets stiekem inzit en dit heb ik nog nooit geproefd, dus lijkt me kindveilig O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl