1

Onderwerp: cupcakes helllup

hoi allemaal

ben bezig om mijn eertse lading cupcakes te maken maar nu had ik hier toch nog wel een paar vragen over het bakken enzo dat lukt me wel maar nu was mijn vraag als je de bovenkant wlt versieren moet je dit dan ook met botercreme insmeren en dan het fondant/marsepein erop leggen .

En waar kan ik hem het beste mee versieren met fondant of marsepein

groetjes Danielle

2

Re: cupcakes helllup

Ja de bovenkant wel afsmeren met botercreme. Anders blijft de decoratie niet plakken  ;) .
En fondant of marsepein is een kwestie van wat je zelf het lekkerst vind :Y

3

Je kunt je cupcakes afsmeren met botercrème (1:1 anders smelt de marsepein/fondant) of chocopasta of jam.
Versieren kan met zowel fondant als marsepein. net wat je zelf het lekkerst vind. Op school heb ik de cc afgesmeerd met witte chcocladepasta en de kinderen ze laten versieren met allerlei soorten snoepjes.

4

hoi

bedankt voor jullie reacties maar desiree wat bedoel je met botercreme verhouding 1:1

groetjes Danielle

5

botercrème 1:1 is 1 deel boter:1 deel poedersuiker.

Dus bijvoorbeeld 100 gram roomboter met 100 gram poedersuiker. Dit klop je met de mixer 10 minuten tot het bijna wit is. Deze botercrème bevat geen vocht waardoor er geen risico is dat je marsepein/fondant smelt.

6

okeee nou onwijs bedankt jullie hebben me enorm geholpen ga er het weekend mee aan de slag moet dadelijk weer de nacht in

groetjes Danielle

7

aan de botercreme kun je eventueel ook een smaakje en kleurtje toevoegen en daarmee je cc 'decoreren' bijv groen en blauw voor lucht en gras en dan daarop weer figuurtjes van fondant of marsepein...

Als je gewoon rondje van fondant op je cc wil, kun je dit ook vasplakken met wat witte chocopasta.....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

8 Laatst bewerkt door jo-oosie (05-04-2012 19:48)

sorry, 2x...

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

9

Als je een rondje fondant op de cupcake wilt vastplakken met chocoladepasta, denk er dan aan dat je niet de hele bovenkant insmeert. Het is voldoende om in de midden een beetje pasta te smeren. Het staat namelijk niet zo leuk, als er van alle kanten pasta onder je fondant wegkomt.

10

Als je marsepein gebruikt hoef je er in principe niets tussen te smeren. Dat plakt van zichzelf al wel genoeg  ;)

Al smaakt een heel dun laagje chocolade(pasta) wel héél erg lekker in combinatie met marsepein  :9

11

Je kunt de cupcakes evt ook eerst vullen met jam, lemon curd, botercrème of zo (met een appelboor even een stukje eruit halen) en daarna afsmeren. Dit kan ook met de botercrèmemix.

Gr.
Sandra