1

Onderwerp: 1e keer royal icing

hoi,
ik ga vandaag (of morgen) voor pasen koekjes bakken en die voor de eerste keer versieren met royal icing. iemand tips over waar ik allemaal rekening mee zou moeten houden? en weet iemand wanneer je de kleurstof moet toevoegen?

alvast bedankt!
vivian

groetjes, Vivian

2

Re: 1e keer royal icing

Hallo,

Wat een uitdaging. Heb je al vaker met royal icing gewerkt?
De kleurstof dien je toe nadat de icing klaar is en je de kleur wilt gaan gebruiken. Let wel op dat door de kleurstof de consistentie van je icing kan veranderen en je er misschien wat poedersuiker bij zult moeten doen. :)

Zonder taart geen feest!

3

nee, ik heb nog nooit met royal icing gewerkt, vind het ook best wel spannend! bedankt voor de tips ;)

groetjes, Vivian

4

op sweetopia.net staan heel veel tips voor versieren met royal icing

Op het blog koekjes en taartjes (even googelen) van Stéphanie staat een hilarisch verhaal over royal icing en fondant. Zeker het lezen waard en veel goede tips voor een beginner.

Happy icing!

Twee keer knippen, nog te kort.

6

ik zou de icing iets te "stijf maken" omdat als je hem gaat kleuren hij iets vloeibaarder kan worden zoals iemand hierboven als zei.
Ook hou je best enkele potjes bij de hand die je snel luchtdicht kan afsluiten (icing droogt snel uit)Wat ik ook doe is een vochtig keukenpapier  in mijn pot op de  klaargemaakte icing leggen en dan het deksel erop. Zo bewaart de icing goed zonder uit te drogen.
Als je vocht bijdoet echt altijd beetje bij beetje, ik gebruik zelf een spuitje om er voorzichtig water bij te doen ipv van een bekertje of zo, want voor je het weet kap je er teveel water bij.
Icing ook goed lang mixen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen