1 Laatst bewerkt door Fangi(p)anne (05-04-2012 14:30)

Onderwerp: babyborrel

deze was voor de babyborrel voor het petekindje van mijn dochter, graag tips om mijn stapel mooi recht te krijgen.

http://www.mijnalbum.be/Foto-ELGPOLS7.jpg

2

Re: babyborrel

ziet er gaaf uit! helaas zie je met hoge taarten snel dat de taart gaat wijken. Maar mooi gemaakt hoor! hierbij wat tips:

Heb je hem goed gestut? en op plaatjes gezet?
Ook zou ik je aanraden ,voor de strakheid, de taarten met een taartzaag (bijv wilton) de lagen te snijden en te vullen met een spuitzak. Dan zijn alle lagen gelijk.
voor het afsmeren gebruik ik zelf graag een draaiplank (bijv kaasplank vd xenos) en zet hier de biscuit op en smeer deze met een paletmesje in met bc of ganache. om daarna met een geodriehoek alles helemaal strak te maken. Vervolgens laten uitharden. Dan nog eventueel een dun laagje er overheen. En controleer op hij aan de bovenkant ook mooi strak is.
Als hij helemaal hard is, de biscuit bekleden en smootheren. En weer laten drogen/harden. Wanneer alle taarten los van elkaar mooi en stevig aanvoelen, vervolgens stutten en stapelen.

Succes, maar hij is leuk gedecoreerd!

Enthousiaste groet, Maxime

3

En ik zou om de hoogte van de taarten op zich denken, die zijn nu wat ongelijk. Ik bak vaak hoge biscuits en dan haal ik er met de taartzaag 3 lagen uit..

De kleur is lekker fris en ik hou de taart zeker in gedachten :thumb:

bedankt voor de tips, de meeste pas ik toe, ik denk dat ik vooral moet blijven oefenen, dit was de eerste keer dat ik zo'n stapeltaart maakte.