Onderwerp: Een "parade" van een beginner.
Na mijn valentijnstaart kreeg ik de smaak te pakken:
Dit is mijn tweede taart. Xenox fondant was geen succes en flink lopen klungelen met dusten. Vulling van witte ganache en aardbeienbotercreme was wel lekker.

Dit is taartje nummer drie. Je snapt wel waarom bij deze vlindertaart van die enorme bloemen zitten. Het kleuren van fondant vind ik leuk om te doen. De vulling was hazelnotencreme en aarbeienmouse.

Mijn vierde taart en mijn eerste strik. Iets te veel tylose gebruikt. De lussen waren zo bol geworden, dat in de tweede ring nog maar vier lussen paste
. Ik heb ook het "kusseneffect"geprobeerd, moet deze een volgende keer beter insnijden of zo, want je ziet ze niet goed zitten. De vulling was botercrememix met extra slagroom en botercrememix met sinasappelsmaak (en ook maar oranje gemaakt om in stijl te blijven).

Op speciaal verzoek van mijn gezinsleden die niet van fondant of marsepein houden. De bovenkant is gewoon botercreme en de zijkant zijn gecarameliseerde stukjes hazelnoot. De vulling is extra stevige slagroom en aardbeienbotercreme.

Deze is van afgelopen weekend en mijn eerste taart voor "niet-familie". Toch wel een beetje spannend. Op verzoek aardbeienbotercreme en slagroom met verse aardbeien. Nog een laatst fotootje van de bloemetjes.
Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om naar het werk van een beginner met weinig talent maar met veel enthousiasme tussen al deze bakwonders te kijken.
Groetjes,
Petra