1

Onderwerp: pannekoeken en andere desserts ZONDER ei

ik ga vrijdag mee op skikamp als kookmoeder. Het is een skikamp voor gezinnen, dus zowel volwassenen als kinderen. één van de kindjes heeft een ernstige eierallergie, wie kan mij leuke, originele dessertjes bezorgen zonder eieren?
wat ik vooral zoek is een recept voor pannekoeken, ik wil smorgens ipv  omeletjes pannekoekjes bakken, maar hoe maak ik lekkere eierloze pannekoeken?

Re: pannekoeken en andere desserts ZONDER ei

Ik maak de pannekoeken gewoon met sojamelk en bloem, gaat perfecht zonder eieren. Mijn zoontje heeft koemelk-pinda en ei allergie dus vandaar ook die sojamelk. Je kan dan ook sojamelk met een smaakje nemen, hier is de bananensmaak favoriet :)

3

dus een gewoon recept met ei, maar dan de eieren eruit laten? Of heb je een speciaal recept?

Ze verkopen ook pakjes pannenkoekenmix zonder ei, misschien is dat wat?

5

Anders heb je hier misschien wat aan
glutenvrijewebshop.nl/overige-producten/no-egg-eivervanger.html

Groetjes, Renata

6

Ik heb nog wel eens eivrije pannenkoeken gebakken met een beetje bakpoeder erdoor. Ging ook heel goed!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

recept voor eivrije pannenkoeken.

5 gram droge gist
250 g bloem
1 tl zout
1/2 tl suiker
4dl water.

De droge ingrediënten mengen, daarna beetje bij beetje het water erdoor mengen en een uur laten rijzen. Daarna gewoon bakken als andere pannenkoeken.

Als je geen uur de tijd hebt voor het rijzen kun je ook het gist weglaten en het water door spa rood vervangen. Dan wel meteen gaan bakken anders is de lucht eruit.

Ik doe gewoon wat bloem in de schaal en giet er soyamelk bij totdat ik het de juiste dikte vind om pannekoeken van te maken :)
Voor mijn zoontje moet het ook melk en pindavrij zijn dus vandaar dat ik geen kantenklare mixen koop. Het werkt prima zo, doe het al jaren  :)