1

Onderwerp: Bruidstaart op standaard

Ik heb wel al een aantal onderwerpen gevonden, maar nog niet echt het antwoord wat ik zoek.

Voor volgende week mag ik een bruidstaart maken op deze standaard
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/30073.jpg

Ik wil 5 taarten maken van 27,5 cm (waarvan er 1 dan op tafel komt) maar nu vraag ik me af wat ik als onderplaat zal gebruiken, een taart karton lijkt me te slap, maar een cake drum lijkt me weer te dik en die zal er dan waarschijnlijk onderuit komen..

Wie heeft er ervaring met deze standaard, en wat hebben jullie eronder gedaan? En doe je nog iets onder de taart voordat je hem op de standaard plaatst? (om wegschuiven te voorkomen)

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
xx Do

2

Re: Bruidstaart op standaard

Heb geen ervaring met deze standaard, maar ik probeer even met je mee te denken.

Ik zou de standaard op de plek neerzetten waar die ook uiteindelijk moet komen te staan. (dus niet meer vervoeren)

Dan lijkt mij dat het niet uit maakt als je alleen een karton eronder hebt. De rondjes van de standaard lijken me stevig genoeg om de boel goed te ondersteunen.

Een drum is verkrijgbaar in de grootte van je taart en die zou je ook nog kunnen meebekleden. Als de drum er onderuit steekt kun je deze ook bekleden (als onderplaat). Is ook leuk te versieren met een crimper oid.

Om wegschuiven te voorkomen kun je miscchien er voor kiezen om kleine stukjes van een antislip matje te knippen. (verkrijgbaar bij Action, blokker, enz.) Maar als je er niet meer mee gaat schuiven zou het niet nodig moeten zijn.

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt. Succes in ieder geval!

Dat is toch een TAART waard!

3

Ik zou op zijn  minst een cakeboard (4mm dik) gebruiken onder iedere taart. Een karton is zo slap dat de kans bestaat dat de taart vervormt (of erger) als je hem bij aankomst op de standaard wil zetten. Zelf gebruik ik voor zo'n grote maat taart liever drums met lint erom.
Succes!

4

:Y Op zich zijn die plaatjes wel sterk genoeg om de taart te houden, maar je moet die taart er wel eerst effe bovenop krijgen ;)

D'r bestaan drums van 27.5cm, dus dan zie je niks :nooo

En idd, anti-slipmatjes eronder (ben d'r een groot fan van, ideaal die dingen :Y )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl