1

Onderwerp: Vraagje over kinderworkshop

Hoi Allemaal,

Binnenkort wil ik voor mijn dochters & hun vriendinnen/vriendjes een soort van kinderworkshop gaan doen.

Ik ben dan van plan om een per kind een boltaartje van 12 cm te doen.

Maar hoeveel marsepein moet ik dan nemen per kind voor het bekleden en versieren van de taart.

Daarbij wil ik de marsepein wel van de te voren kleuren (om te voorkomen dat de kleurstof overal zit), maar kan me ook voorstellen dat enkele meiden de zelfde kleur taart willen. 

Dus vraag ik me ook af welke kleuren kan ik dan het beste nemen en de hoeveelheid marsepein.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groetjes Ilona

2

Re: Vraagje over kinderworkshop

de hoeveelheid staat hiernaast in de tabellen (toch? :think:  :o ); vwb zelf kleuren... hoe oud zijn ze?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Hoi carien,

Mijn dochters zijn 5 & 8 jaar. Vooral de jongste wil ik het niet laten doen, maar als die ziet dat haar oudste zus het wel mag doen.

Vandaar dat ik het voor de tijd wil doen, daarbij denk ik dat kneden voor kinderen toch een karwei is.

Groetjes Ilona

ps fijn dat je meedenkt, en verdere tips zijn welkom

4

zo,n 150 200 gr marsepein voor 1 bolletje, vaak zijn roze de favourite kleuren ,  ik zou het voorkleuren, zelfs voor 10 jarige is het soms moeilijk om marsepein te kneden,

5

tsja, die van 8 gaan dat wel kunnen :Y  en vinden het ook erg leuk om zelf te doen, toveren met kleurtjes ;)  Die van 5 redt het denk ik idd niet, lastig dilemma :s

en vwb welke kleur favo is.... dit hebben ze hier gemaakt toen mijn dochter 9 werd (kunst! ;) )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DTKTE4EM-D.jpg

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

@essloot: is 150-200 gram genoeg voor bekleden & decoreren?

@carien: die zijn echt leuk geworden. Ben benieuwd wat het gaat worden met mijn meiden.

Kennen jullie nog dames op deze site die kinderworkshops geven, misschien weten die ook wat tips voor me.

Thanx in iedergeval.

Groetjes Ilona