1 Laatst bewerkt door kvgs (04-04-2012 09:59)

Onderwerp: Bruidsshow in het St. Elisabeth

Vanavond hebben we een bruidsshow in het verzorgingstehuis. Een heel aantal mensen wil hun bruidsjurk showen om de mensen in het tehuis een leuke avond te bezorgen. Daarbij horen natuurlijk bloemen en een bruidstaart. En ik was de gelukkige om een bruidstaart te maken.
Leuk om te oefenen en net iets minder stress als voor een echte bruiloft!!

Hier en daar wat schoonheidsfoutjes en niet zo strak als ik zou willen, maar het is oke! Hopelijk smullen de mensen er vanavond van!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUWWUO8Z.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGSYLJQJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QVBOEAAR.jpg

2

Re: Bruidsshow in het St. Elisabeth

Wat een leuk idee zeg, wat zullen die oudjes vanavond smullen. Wat heb je erin gestopt? Ze zien er trouwens prachtig uit.

Tieneke

3

Er zit aardbeienjam in met slagroom en bbr.
Dank voor je reactie.  Ben zelf nogal kritisch en het lijkt altijd makkelijk, maar valt nogal eens tegen....

4

Het was ook wel een enorme klus hoor. Ik vind je bloemen prachtig. De tip die ik weleens gelezen heb om doorschijnen van de lagen te voorkomen, is afsmeren met lichtbruin gekleurde botercreme. Maar ik heb dat zelf ook nog nooit geprobeerd.

Ik wens je een fijne avond met genietende ouderen. Gezien je vulling weet ik zeker dat dat laatste goed komt.

Tieneke

5

Iets dikker afsmeren en je fondant iets dikker uitrollen voorkomt doorschijnen.

6

Chennie schreef:

Iets dikker afsmeren en je fondant iets dikker uitrollen voorkomt doorschijnen.

Dank voor je reactie. De reden dat ik dat niet gedaan heb is omdat ik een dikke laag botercreme en dik fondant niet lekker vind. Dan liever wat doorschijnen. Maar de tip hierboven om de botercreme wat bruin te kleuren vind ik wel wat.

Of als het om een echte bruidstaart zou gaan , dan zou ik dit overleggen met het bruidspaar denk ik. Nou ja, ik heb er weer van geleerd!!

7

Wat ik doe tegen doorschijnen is na het afsmeren eerst een dunne laag blanke marsepein en vervolgens een dunne laag witte fondant. Vind ik nog lekkerder ook. :-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

Ik heb het zelf eens geprobeerd met bruine botercreme (klein beetje cacao door de botercreme) en dit hielp super. Ik vind dit super werken.

In de parade staat een witte stapel waar ik dit heb gedaan, kan je even kijken hoe je die vindt :)

9

Oh, maar je taarten vind ik trouwens wel heel mooi hoor! Ik zou zelf voor een meer gelijk verval gaan, maar dit vind ik ook heel imposant.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

10

Vind hem mooi

11

Leuk hoor en wat een leuk initiatief........ :thumb:

12

heel leuk, dat vonden de bewoners geweldig

13

Mooi en de bloemen zijn  :thumb:

groetjes Carla

14

Prachtige taart! En een heel mooi initiatief. :thumb:  :thumb:  Was het een geslaagde avond?

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

15

elleoj schreef:

Oh, maar je taarten vind ik trouwens wel heel mooi hoor! Ik zou zelf voor een meer gelijk verval gaan, maar dit vind ik ook heel imposant.

Ben het met je eens over het verval. Maar het pakte gewoon anders uit dan ik had verwacht. Moet het doen met de bakblikken die ik heb....

De avond was geslaagd. De taart bijna helemaal op en wat ik gehoord heb is dat het lekker was.