1

Onderwerp: tas van biscuit met vulling??

Ik heb al een tijd via de zoek functie gezocht maak kan nog niet echt het antwoordt op mijn vraag vinden.

Maak je een tas taart van biscuit met vulling of is dat te zacht. Cake is zo veel machtiger en dat kan je naar mijn idee niet zo goed vullen (1x cake met jam gevuld voor 3D taart maar dat ging heel erg schuiven).

Heb verschillende how to's gevonden en bekeken maar ben echt wel opzoek naar ervaringen.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Re: tas van biscuit met vulling??

Ben ook wel benieuwd. Lees even mee:)

De meeste how to's zijn met cake en zonder vulling:(

3

Ik heb wel eens een tas gemaakt van een halve ronde biscuit en gewoon gevuld. geen probleem hoor

4

Precies ik heb hem ook al eens met een biscuit gemaakt en dan gevuld.. Je kunt ook een biscuit niet al te hoog bakken, dan doormidden snijden en de twee helften tegen elkaar zetten, dan hoef je ook geen halve taart ergens anders voor te gebruiken ;)

Zou alleen niet een net gebakken taart gebruiken, maar óf 1 die je in de vriezer hebt gehad óf 1 die een nachtje in een pedaalemmerzak heeft gezeten..

5

Cake is erg machtig. Je zou ook sponge cake kunnen gebruiken. dat is biscuit met iets boter dat wordt veel gebruikt voor 3d taarten en het is erg lekker. Dit is ook goed te vullen.

Groetjes Marjon

6

Ik heb tot nu toe mijn 3d taarten altijd nog met / van biscuit gemaakt.
als je maar zorgt dat je de tijd hebt om te koelen

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

7

Je zou ook nog Moskovisch cake kunnen gebruiken, dit is net iets steviger dan biscuit maar weer luchtiger dan cake.

Christine.

8

Het kan allemaal, maar ik denk dat de truc is dat je niet te dik moet vullen. Beter is meerdere laagjes dunne vulling. Dan kan het ook gewoon met cake/biscuit en jam hoor!  :Y
Succes!  ;)

Dat is toch een TAART waard!