Onderwerp: beetje domme vraag misschien
ik twijfel toch een beetje
aan welke kant begin je te snijden als je kapsel scheef is?
aan de hogere kant?
of aan de lagere kant?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » beetje domme vraag misschien
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik twijfel toch een beetje
aan welke kant begin je te snijden als je kapsel scheef is?
aan de hogere kant?
of aan de lagere kant?
Ik neem aan dat je zonder taartzaag snijdt. Dan snij ik een beetje dwars op de lage en de hoge kant, dan heb ik een beter overzicht. Op waar ik moet uitkomen. Maar eigenlijk meer vanuit de lage kant naar de hoge.
je bedoeld waarschijnlijk als er bobbels op zitten na het bakken???
zo ja, aan de lagere kant. anders snij je misschien teveel weg.
ik zaag met een taartzaag
maar ik bedoel gewoon dat mijn kapsel aan de ene kant hoger is dan de andere kant soms maar een halve cm maar toch hahaha[ja ben een mierenneuker]
je ziet het wel
Ik zet 'm met de platte kant op mijn werkblad (dus met de bodem) en dan lagen snijden met de taartzaag. Dan hou je op het laatst vanzelf een schuine laag over die niet meer nodig is.
Ik zet 'm met de platte kant op mijn werkblad (dus met de bodem) en dan lagen snijden met de taartzaag. Dan hou je op het laatst vanzelf een schuine laag over die niet meer nodig is.
Zo doe ik het ook met een taartzaag, daarom dat ik het vroeg
[ja ben een mierenneuker]
je ziet het wel
Ben ik ook hoor
En die halve cm maakt echt een verschil
dianaatstyle schreef:[ja ben een mierenneuker]
je ziet het welBen ik ook hoor
![]()
![]()
En die halve cm maakt echt een verschil
![]()
ja daar kan ik me echt aan ergeren hahahahaha
Biggeltaart schreef:Ik zet 'm met de platte kant op mijn werkblad (dus met de bodem) en dan lagen snijden met de taartzaag. Dan hou je op het laatst vanzelf een schuine laag over die niet meer nodig is.
mmmmm klinkt logisch
maar wat doe je dan met de platte kant als ie zo bros randje heeft?
vaak maar aan 1 kant maar als ik dat weg haal loopt de taart daar weer af hahahaha,snij je die gewoon ook af?
valt nog nie mee he een mooie taart afleveren hahahaha
nele schreef:Biggeltaart schreef:Ik zet 'm met de platte kant op mijn werkblad (dus met de bodem) en dan lagen snijden met de taartzaag. Dan hou je op het laatst vanzelf een schuine laag over die niet meer nodig is.
mmmmm klinkt logisch
vaak maar aan 1 kant maar als ik dat weg haal loopt de taart daar weer af hahahaha,snij je die gewoon ook af?
Nee, die snijd ik niet weg. Beetje de losse kruimels eraf vegen en dan extra afsmeren mocht het nodig zijn.
kun je toch corrigen met vullen en afsmeren?
dames bedankt
heb weer wat geleerd
dianaatstyle schreef:nele schreef:Zo doe ik het ook met een taartzaag, daarom dat ik het vroeg
mmmmm klinkt logisch
valt nog nie mee he een mooie taart afleveren hahahahaNee, die snijd ik niet weg. Beetje de losse kruimels eraf vegen en dan extra afsmeren mocht het nodig zijn.
Of het geheel terug omkiepen Dan heb je hetzelfde als mocht je de bovenkant afgesneden hebben alleen 100% recht.
En dan vragen we ons af waarom we zo lang aan een taart werken
Biggeltaart schreef:dianaatstyle schreef:mmmmm klinkt logisch
valt nog nie mee he een mooie taart afleveren hahahahaNee, die snijd ik niet weg. Beetje de losse kruimels eraf vegen en dan extra afsmeren mocht het nodig zijn.
Of het geheel terug omkiepen
Dan heb je hetzelfde als mocht je de bovenkant afgesneden hebben alleen 100% recht.
En dan vragen we ons af waarom we zo lang aan een taart werken
![]()
![]()
![]()
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » beetje domme vraag misschien