1

Onderwerp: Bruidtaart maken

In september gaat mijn zusje trouwen.
Ik maak al een paar jaar marsepein taarten voor verjaardagen, dus nu had ik gevraagd of ik haar bruidstaart mag maken.
In mei heb ik een week vrij dus dan ga ik een proefmodel maken.
Half april gaan we even bij elkaar zitten met hun wensen en wat ik zou kunnen.
Voor de definitieve bruidsdatum ben ik een week vrij, dus ik zou voor de taart een week kunnen uittrekken.
Hoe kan ik dit het beste doen, om de taart vers te houden.
Ik kan de taart eventueel bewaren in mijn eigen koelkast of vriezen, ik maak er dan wel ruimte voor.
Kan ik al 5 dagen van te voren beginnen of moet ik het uitstellen naar de laatste dag.
Hebben jullie nog ideen voor de vulling, bij de verjaardagstaarten doe ik altijd slagroom met aardbeien jam.

2

Re: Bruidtaart maken

Ik lees even mee, want ik heb eigenlijk allemaal dezelfde vragen als jij...heb in juni een bestelling staan voor mijn eerste bruidstaart.

3 Laatst bewerkt door smurfje2108 (03-04-2012 20:45)

hoi,
dit berichtje staat in de verkeerde rubriek. ik heb je dus even gemeld.
helaas heb ik gen antwoord op je vraag.
maar ik weet zeker dat er velen zijn die je kynnen helpen.

"Love is like cake; you never know when it's coming, but you'd better eat it when it does!"

4

oh wat leuk om de bruidstaart van je zusje te maken.

De decoraties voor de taart kun je prima eerder in de week maken..
Ik ga voor het gemak er van uit dat je zusje op vrijdag trouwt.

Maandag decoraties maken
Dinsdag bodems bakken , vulling maken en invriezen
Woensdag je marsepein kleuren indien nodig en evt nog decoratie afmaken..
woensdagavond bodems en vullingen uit de vriezer
Donderdag vullen, afsmeren en bekleden

Naar mijn idee heb je dan genoeg tijd om zonder stress de taart te maken...

qua vulling zou ik geen slagroom doen, de taart mag natuurlijk ook even staan pronken op de locatie en dan is het beter een vulling te kiezen die buiten de koelkast kan...
Bij recepten hier links staan veel ideeën voor vullingen en daar staat ook bij of het in de koelkast moet of niet...

succes!

Proost!

5

Wat een lekkere vulling is voor (bruids)taarten is meringue botercreme (eiwitten, suiker en boter). Hier kun je zowel mee vullen als afsmeren. Is lekker luchtig en smaakt helemaal niet boterig (zoals bijv. 1:1 bc).
Je kunt er bijv. champagne aan toevoegen. Lekker met aardbeien of frambozen. Uiteraard kan een ander smaakje ook.
Ik gebruik altijd de 1-2-2 variant. Je kunt 'em ook als 1-2-3 maken, maar ik vind zelf 3 delen boter te veel. Het recept staat links bij "recepten". ;)