1

Onderwerp: kussentjes techniek

voor een bruidstaart mag ik binnenkort de kussentjes techniek gaan gebruiken.
Maar het bruidspaar wil graag een marsepein taart.
Ik vroeg me daarom af of deze techniek ook met marsepein zal lukken??

Ik had de vraag ook al bij de howto gesteld, maar geen reactie gehad daar, vandaar even langs deze weg...  :o

dit is de techniek waar het om gaat:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=143415

Alvast bedankt!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

2

Re: kussentjes techniek

Lijkt mij een kwestie van proberen natuurlijk maar ik denk het niet omdat je marsepein niet zo flexibel krijgt als fondant.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Ik heb pas boogjes gemaakt met marsepein en dat gaat wel maar is niet super.  De marsepein plakt veel meer en scheurt snel. wat je wel zou kunnen doen is marsefond gebruiken (marsepein vermengd met fondant). Dan wordt de marsepein iets soepeler om te werken.

4

marsepein van Zeelandia is wel heel soepel...zou dat lukken?

groetjes Wilma

5

ja, die heb ik normaal altijd, ik ga het van de week toch maar gewoon proberen en anders met het bruidspaar in overleg ;)

alvast bedankt voor jullie reacties!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

6

Wat nog een optie is, is het bekleden van de taart met marsepein, maar het billowing effect met fondant maken..
Dan heb je wel de smaak van marsepein, maar het mooie effect van fondant, wellicht een optie waar het bruidspaar mee kan leven  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Daar heb ik ook aan gedacht, maar de taart moet helemaal wit worden.
Ik ben bang dat je dan kleurverschil krijgt tussen de lagen, of zal dat wel meevallen?

8

Kies dan voor de andere lagen ook voor een onderlaag van Marsepein en daarover heen fondant. Dat is wat ook in de UK gedaan wordt.. omdat fondant toch mooier wit is.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!