1

Onderwerp: Gaten maken in cakeboard ed

Dat wil ik, maar hoe doe ik dat netjes (en ook in kartonnetjes ed).
Nu sta ik te duwen met een priem en stukje bij beetje het gat iets groter te maken, maar dat oogt niet echt  :nooo  en je krijgt papier/karton(?) bloot, wat dus op je taart komt :s

Ik wil gaten ivm stapelen; er gaat 1 lange stok door de hele taart, vandaar :)

:think: Hoe doen jullie dat? O-)

(en ja, ik heb gezocht en nee, ik heb niet gevonden :nooo )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: Gaten maken in cakeboard ed

Een puntje aan je stok slijpen met een puntenslijper ( als de stok niet te dik is) en dan kun je de stok erin slaan

3

Ik heb wel eens een filmpje gezien waar ze de douwel aanslijpt met een puntenslijper en dan erdoor steekt. Maar eerlijk gezegd lijkt me dat helemaal niks!! Volgens mij druk je toch alle lagen plat?  :s

Ik lees dus even mee voor de gouden tip  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

misschien heb je hier iets aan, vanaf 2:30...

http://www.youtube.com/watch?v=3qu9ZtV51RM

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

5

chocotoetje schreef:

misschien heb je hier iets aan, vanaf 2:30...

http://www.youtube.com/watch?v=3qu9ZtV51RM

Dat is inderdaad het filmpje wat ik bedoel! Maar ik zie mezelf nog niet door een cakeboard heenprikken hoor  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6 Laatst bewerkt door Carien (03-04-2012 10:29)

:nooo dat durf ik ech nie :o

Ik denk dat dat cakes zijn, maar ik wil het gebruiken met biscuit en moussevulling, dussss  :think:   :nooo   :o

En stel dat het wel lukt, dan nog komt er karton op je ondertaart, toch :think:

Gertieneke, heb je dit al eens gedaan dan?
Ik heb weleens een geslepen punt gemaakt en erdoor gedaan, maar dan had ik van tevoren gaten gemaakt (en duimend dat de gaten recht zaten, is dat gelukt :) ).

7

hier zit ik ook al een tijdje over te brainstormen. maar ik denk dat je het gaatje in je cakeboard best wat groter kan maken want zoals je zegt Carien lijkt het me lastig met biscuit om er door heen te gaan duwen...

wie weet komt er nog een super gouden tip... dus lees even mee

"Let’s face it, a nice creamy chocolate cake does a lot for a lot of people; it does for me." Audrey Hepburn

8

Ik bereid elke cakedrum voor door er gaten in te boren. Dan de stok met de platte kant in de cakedrum vastslaan (met een hamer  :D  ) en de taarten 1 voor 1 over de geslepen kant heen laten zakken. Het is doodeng maar wel super stevig. Zeker als je ze nog moet vervoeren  :Y

9 Laatst bewerkt door gertieneke (03-04-2012 19:01)

Carien schreef:

:nooo dat durf ik ech nie
Gertieneke, heb je dit al eens gedaan dan?
Ik heb weleens een geslepen punt gemaakt en erdoor gedaan, maar dan had ik van tevoren gaten gemaakt (en duimend dat de gaten recht zaten, is dat gelukt :) ).

Ja,  :Y Zo deden ze het op de Wilton master ook, zo hop met een hamer  :D En geen gaten voorgeboord of zo, de lagen waren niet in elkaar gedrukt  Ook bij de Colette hebben we het zo gedaan. Maar wel in het gaatjes coorgewerkt Nu heeft die de reis niet overleefd, maar dat lag denk ik niet aan de stok
Zoals Anneke het doet, lijkt me wel veel steviger trouwens, dus die tip ga ik onthouden

10

Als je gewoon enkele taartkartons gebruikt kom je er met een geslepen dowel en een hamer inderdaad wel redelijk makkelijk doorheen.
Van de masterclaas weet ik dat colette peters werkt met foamcore onderplaten, daar kom je ook doorheen.
Ik heb meerdere malen een grote houten deuvel van de bouwmarkt genruikt van ongeveer een cm dik.
Vooral bij scheve en anders gevormde taarten is van bovenaf deuvelen wel handig omdat je anders vaak van te voren niet weet waar de gaten gaan komen.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

11

Precies Lilo (het wordt een scheve ;)).
Dat foamcore is ook wel een goeje eigenlijk :think:  Ik heb m'n 1e workshop gehad bij Take the Cake; zij gebruikte dat ook :Y  Was een beetje verdwenen uit m'n achterhoofd :rolleyes: .... misschien daarmee gaan stapelen :think:
Zij van Take the Cake gebruikte ook cake voor topsy en wonky taarten.... da's toch wel anders  :think: 

Anneke, da's wel een goede manier zo lijkt me :Y (voor rechte taarten). Die gaten, boor je die dan met een gewone (taart-)boor? :think:  O-)
Klinkt zo logisch, waarom ben ik daar niet opgekomen :s  :rolleyes:

12

Carien schreef:

Dat foamcore is ook wel een goeje eigenlijk :think:  Ik heb m'n 1e workshop gehad bij Take the Cake; zij gebruikte dat ook :Y  Was een beetje verdwenen uit m'n achterhoofd :rolleyes: .... misschien daarmee gaan stapelen :think:
Zij van Take the Cake gebruikte ook cake voor topsy en wonky taarten.... da's toch wel anders  :think:

Zij van take the cake is ook bij colette peters in de leer geweest.... ;)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

13

:Y yup

14

Carien schreef:

Anneke, da's wel een goede manier zo lijkt me :Y (voor rechte taarten). Die gaten, boor je die dan met een gewone (taart-)boor? :think:  O-)
Klinkt zo logisch, waarom ben ik daar niet opgekomen :s  :rolleyes:

De taarten doorboor ik met de lange dowel die overal doorheen moet. Eventueel maak ik met een appelboor wat meer ruimte om ze echt recht op elkaar te krijgen....

15

appelboor...  :thumb: ga het allemaal uitproberen :Y  dankdank :thumb:

16

Carien schreef:

appelboor...  :thumb: ga het allemaal uitproberen :Y  dankdank :thumb:

Graag gedaan  :)