1

Onderwerp: Wel of niet stutten?

Ik heb een taart gemaakt van 25cm waar een kussentaartje bovenop komt te liggen.
Deze is bijna even groot als de ondertaart.
Moet ik wel of niet stutten?

Bedankt alvast!

Re: Wel of niet stutten?

zou ik wel doen hoor!
met rietjes??

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Ik stut in principe alles wat bovenop een andere taart komt. Zelfs de 10 cm taartjes of een bloementoef.....

4

Het "probleem" is, dat de taarten los van elkaar ingevroren zijn en de "klant" de taart ingevroren op wil halen.
Dan zal zij de taart dus zelf moeten ontdooien, stutten en stapelen....

5

Dat is inderdaad wel een probleempje. Denk niet dat je de dowels gemakkelijk in een bevroren taart krijgt.
Ben bang dat de taart te groot is en toch door gaat zakken

Zelf stut ik ook altijd. Zelfs een zware decoratie (die doe ik dan op een bekleed kartonnetje en doe daar een sateprikker onder)

Je kunt je dowels er toch al in
doen voor t invriezen....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Wilkyway schreef:

Het "probleem" is, dat de taarten los van elkaar ingevroren zijn en de "klant" de taart ingevroren op wil halen.
Dan zal zij de taart dus zelf moeten ontdooien, stutten en stapelen....

Ik zou hem gestapeld invriezen of niet verkopen aan de klant. Als je niet voor het laatste gaat zou je het stutten natuurlijk ook zelf kunnen voorbereiden door de stutjes al op maat te maken en in de taart te plaatsen zodat de klant het alleen maar op elkaar hoeft te zetten  ;)

8

Ik had de dowels er inderdaad al in kunnen doen voor het invriezen maar daar heb ik nu niks meer aan, want dat was ik dus vergeten.

Heb de afgelopen maand 10 taarten gemaakt, dat was echt teveel, hierdoor ontstaan er foutjes!

Maar daar is nu niks meer aan te doen. De dowels liggen al klaar, op maat en wel. Ik krijg die alleen inderdaad niet door een bevroren taart.

Waarom zou ik de taart niet verkopen? Dat vind ik wel een hele drastische actie! haha. En dat kan ik ook niet maken natuurlijk! Ik kan ook echt niet nog even een nieuwe in elkaar flansen.

Het gaat om een collega van mijn vriend, ik doe dit puur hobbymatig dus als ik de taarten gewoon ingevroren meegeef en haar uitleg dat ze eerst de dowels erin moet steken voor het opstapelen, moet dit toch kunnen?
Het is niet de perfecte oplossing maar beter dan niks  ;)

9

Wat je kan proberen is om een puntje te slijpen aan een houten dowel. Deze door de bevroren taart te boren, ze op maat maken, puntje eraf en weer in de taart te zetten.

Volgens mij moet dat lukken. Evt. een klap met een hamer (op de dowel  O-)  )

10

Annekehil schreef:

Wat je kan proberen is om een puntje te slijpen aan een houten dowel. Deze door de bevroren taart te boren, ze op maat maken, puntje eraf en weer in de taart te zetten.

Volgens mij moet dat lukken. Evt. een klap met een hamer (op de dowel  O-)  )

en dan natuurlijk niet misslaan O-)  O-)

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

11

Haha, nee misslaan zou een beetje vervelend zijn  ;)

Ik zal het eens proberen, had wel al geprobeerd om een gewone (platte) dowel er doorheen te slaan met de hamer maar de bevroren bonbonblocmousse was echt KEIHARD  :/

Bedankt voor de tips en het meedenken!!