1

Onderwerp: Hoe dun is dunne royal icing?

Ik weet niet of dit al eerder gevraagd is maar hoe dun is dunne royal icing? Vandaag een half pak funcakes royal mix aangemaakt met water en wat groene kleurstof van de toko maar ik blijf het dik vinden. De icing voor het spuiten van het randje was zo stijf dat mijn hand er zeer van deed. Later dunnere icing gemaakt om op te vullen. De icing was wel vloeibaarder en liep beter maar de icing liep niet in elkaar over zeg maar. Toch heb ik veel meer vocht gebruikt dan op de verpakking stond.

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Ilona.

2 Laatst bewerkt door Carina (02-04-2012 21:36)

Re: Hoe dun is dunne royal icing?

vwb de mix kan ik j eniet helpen. Ik gebruik altijd het recept met eiwitpoeder, water en poedersuiker.
dat recept staat ook hier op de site. dunne icing is icing, die als je met een mes er doorheen gaat, die in een aantal tellen helemaal weer mooi dichtvloeit. Maar dit is geen icing die je gebruikt voor randjes.
Voor randjes moet het zo dun zijn, dat je pieken kunt trekken, maar die dan weer langzaam omvallen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. gewoon een kwestie van proberen.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

@ Carina

Dat dacht ik dus ook inderdaad dat dunne icing zo weer dicht zou moeten vloeien maar dan is mijn mixpak icing echt nog veel te dik. Dacht even makkelijk te doen door de mix te gebruiken maar dan volg ik de volgende keer gewoon het recept van de site.

Bedankt voor je snelle antwoord.

Groetjes,
Ilona.

4

Je kunt mix gewoon gebruiken voor dunne consistentie hoor dat is niet anders dan het zelf maken of meringue powder gebruiken

Voor dunne consistentie geldt altijd de 10 seconde regel, een druppel moet in 10 secondes zijn weggevloeid in de rest

Gewoon een paar druppeltjes water toevoegen tot je die consistentie hebt bereikt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

@bommeltje

Die 10 secondenregel is een goede om te onthouden. Dank voor de tip. Gelukkig smaken mijn koekjes er niet minder om maar er volgt binnenkort zeker een nieuwe poging met dunnere icing  :)

Groetjes,
Ilona.

als je de RI maakt volgens de verpakking heb je de stevigste variant gemaakt :Y voor lijnen spuiten is die stevige icing inderdaad te dik

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Bedankt voor de antwoorden iedereen. Ik heb ondertussen via FB ook nog deze website als tip gekregen:

http://lilaloa.blogspot.com/2012/03/ici … tters.html

Groetjes,
Ilona.