1

Onderwerp: vanillestokjes invriezen?

Ik heb op internet 24 vanillestokjes gekocht.
8 heb ik gebruikt om vanille extract  ervan te maken en heb er nu dus nog 16 over.
Nu wil ik deze dus bewaren voor in desserts te gebruiken en zo maar hoe kan ik die nu het beste bewaren en hoelang houd je ze dan goed?
Ik dacht om ze in te vriezen en er dan elkens eentje uit te halen als ik het nodig heb maar weet niet of dat gaat.
Ik hoop dat er hier iemand is die daar iets van weet want ik heb ze besteld om er even tegen te kennen aangezien ze in de winkels heel duur en niet zo mooi zijn altijd :nooo

Grt Thea

Re: vanillestokjes invriezen?

geen idee of je ze kan invriezen, maar je kan ze in ieder geval in een weckpot doen, luchtdicht blijven ze heel lang goed hoor!

I never met a calorie I didn't like....

3

ik zou ze ook niet invriezen, maar gewoon luchtdicht en droog bewaren. Ben wel benieuwd waar je ze heb gekocht op internet en aan welke prijs? O-)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4 Laatst bewerkt door Sugar Pop (01-04-2012 23:11)

ik ben ook benieuwd waar je ze gekocht hebt en voor welke prijs :Y

@ xhafal: dit is een goede deal lijkt me, 20 stokjes voor ongeveer € 5,--

ebay.com/itm/20-Rich-Aromatic-ORGANIC-Bourbon-vanilla-beans-pods-/330689040696?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4cfe9a5138

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!

5

@sugar pop : dank je.

Ik had ook dit topic gevonden : http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=185952

6 Laatst bewerkt door Sugar Pop (01-04-2012 23:29)

hoi hoi,

ja idd, die thread heb ik ook gelezen, maar goedkoper dan in mijn link ben ik ze nog niet tegen gekomen.

ik heb een poosje geleden 10 stokjes bij die leverancier gekocht en ze zijn van goede kwaliteit, veel beter dan die keiharde krengen die je voor goud geld in de supermarkt koopt  :lol:

wat betreft het bewaren, ik lees hier en daar dat je ze het beste in een envelop van bakpapier kunt wikkelen en in een glazen pot koel en donker moet wegzetten.

7

goed dat ik dat weet, dan ga ik het ook eens riskeren

8

Ik heb een poging gedaan en heb ze besteld!
Dank je Sugarpop!

Liefs, Zanoni

9

Ik heb voor 24 stokjes 16 euro 50 betaald dat is inclusief verzendkosten die zijn 4 euro 50, dat valt dus goed mee vindt ik want in de supermarkten betaal je al gauw voor 1 stokje al 1 euro 50 dus dan ben je al 15 euro kwijt voor kleine droge stokjes vaak.
Ik geef hier de site door waar je ze kunt bestellen voor diegene die daar intresse in hebben.
www.vanillestokjes.com

Grt Thea :9

10

@ Zanoni: graag gedaan!

@ Thea: bedankt!