1

Onderwerp: Help !!! Please !!!

ik heb biscuit gemaakt het gaat om biscuit 2 bij recepten ik heb alles gedaan zoals het er staat voor een springvorm 24cm ,, nu is hij net uit de oven en is helemaal niet hoog geworden hij is niet eens 3 cm hoog ???? kan iemand mij  misschien helpen please... alvast bedankt !!!

Groetjesss,
Tamara

2

Re: Help !!! Please !!!

ik heb wel eens gehoord dat je biscuit deeg ABSOLUUT niet in een springvorm mag bakken, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

ik heb net even snel het recept gelezen, en verbaasde me erover dat je niet nog heel lang moet mixen, dat staat nam wel in mijn recept. misschien ligt het hieraan, dat je te kort gemixt hebt? welke kleur was je beslag toen je het in de vorm deed?

groetjes, Vivian

3

ik heb voorheen altijd gewoon cake beslag gebruikt om taarten te maken maar daar ben ik klaar mee ik wil nu ook dat echte luchtige taart biscuit dus dacht probeer het even,, ik heb de suiker, eieren en het snufje zout ong. 15 min gemixt denk ik ... daarna het bloem erbij gezeefd en tussen door er door heen geschept ,, het was mooi glad en geel achtige kleur ... in de oven leek hij het eerste kwartier mooi omhoog te gaan maar bleef bij die hoogte .. wie u misschien anders een goede biscuit die ik kan maken met bloem en suiker en eieren enzo???

ik bak ook altijd biscuit in springvorm hoor.. ze worden gewoon hoog

(funcakes)

recept 2 heb ik zelf ook wel eens gebruikt werd niet hoog inderdaad ik vermoed dat het komt omdat de tijd best weinig is.. weet niet hoe lang je heb gemixt?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

ik heb denk 15 min. of langer gemixt het ei werd niet echt slagroom achtig zeg maar uiteindelijk toch wel na 15 min. of langer mixen.
Ik zou graag de basisbiscuit dan willen proberen maar heb geen maizena in huis... groetjess

wat ik altijd deed was de eieren eerst kloppen in  een bak die in get aanrecht stond met warm/heet water

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7

VDL26 schreef:

ik heb wel eens gehoord dat je biscuit deeg ABSOLUUT niet in een springvorm mag bakken, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

ik heb net even snel het recept gelezen, en verbaasde me erover dat je niet nog heel lang moet mixen, dat staat nam wel in mijn recept. misschien ligt het hieraan, dat je te kort gemixt hebt? welke kleur was je beslag toen je het in de vorm deed?

goed dat je niet zeker bent, biscuit kan je perfect in een springvorm bakken.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

8

tamataa10 schreef:

ik heb voorheen altijd gewoon cake beslag gebruikt om taarten te maken maar daar ben ik klaar mee ik wil nu ook dat echte luchtige taart biscuit dus dacht probeer het even,, ik heb de suiker, eieren en het snufje zout ong. 15 min gemixt denk ik ... daarna het bloem erbij gezeefd en tussen door er door heen geschept ,, het was mooi glad en geel achtige kleur ... in de oven leek hij het eerste kwartier mooi omhoog te gaan maar bleef bij die hoogte .. wie u misschien anders een goede biscuit die ik kan maken met bloem en suiker en eieren enzo???

het zou eigenlijk bijna wit moeten zijn.  Welke kloppers heb je eigenlijk gebruikt op je mixer? toch de ballongardes? en ze niet volledig ondersteken anders kan er geen lucht in het beslag gedraaid worden en je mixer altijd goed door het beslag door bewegen. 
eens het je lukt om biscuit te maken zonder mix, zal het blijven lukken.
Hetgeen je ook kan doen is ongeveer 10 minuten eieren met suiker au bain marie mixen tot het beslag ongeveer 37 graden is. dan terug koud mixen (ook weer ongeveer 10 minuten). het is lang werk maar dan lukt het bijna altijd.
Je bloem altijd zeven, maizena is niet strikt noodzakelijk in een biscuit, het maakt hem gewoon lichter. Als je bv geen maizena hebt kan je dit gewoon vervangen door bloem, maar de biscuit zal iets zwaarder zijn en iets minder rijzen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

9

Klop je met een handmixer of met een machine? Want dat scheelt ook. Je biscuitmix wordt bijna wit en heel dik (loopt niet makkelijk van de garde af). Als je met een handmixer mixt dan moet je de mixtijd verdubbelen...

10

Je moet de bloem er echt heel rustig doorheen scheppen. Anders haal je alle lucht er weer uit.

Groetjes, Renata