1

Onderwerp: Vooraf maken??

ik wil graag voor zaterdag twee taarten maken voor de verjaardag van mijn dochter. Kan ik bijvoorbeeld bloemetjes (fondant) donderdag al maken? Worden ze dan hard en zijn ze nog eetbaar (of wordt de tandarts daar erg blij van??).
En hoe plakken jullie de afbeeldingen erop? Ik heb de vorige keer een beetje suiker in water opgelost, kan dat?

Spannend allemaal, worden pas m'n tweede en derde taartjes....

2

Re: Vooraf maken??

Bloemen worden vaak juìst van te voren gemaakt.
Alleen al omdat het vaak een hoop werk in beslag neemt (denk aan bloemenzeeën).
En bloemetjes die hard worden, moa...
Fondant breek je niet echt je tanden op als het niet al te dik uitgerold is.

Zelf plak ik eigenlijk bijna alles met piping gel.
Maar opzich lukken dingen die niet al te zwaar zijn ook wel met water en poedersuiker.  :Y

Succes, en showen he!

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

3

Je kunt op voorhand al bloemetjes maken. Fondant hardt (meestal) uit, dus je bloemetjes worden wel hard. Maar ze zijn nog steeds eetbaar. Na het maken/uitsteken zou ik ze, afgedekt met vershoudfolie, in een kast ofzo zetten (NIET in de koelkast).
Decoraties plak ik altijd vast met royal icing. Maar kleine decoraties kun je ook prima met een heel klein beetje water vastplakken. Succes met de taarten! :Y

4

Plak een afbeelding niet met water.. dan gaat hij bobbelen en de kans is ook dat de inkt uit gaat lopen.

Zoals Floor al aangeeft, afbeeldingen/prints bevestigen met pipinggel, dat plakt goed en tast niet het fondant of de afbeelding aan.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ik heb voor een afbeelding pippinggel gebruikt en dat ging prima vlak voor we weg gingen geplakt en zag er super uit!
Bloempjes maak ik vooraf en ze worden wat harder maar smaken nog prima.

6

Dank jullie wel voor de reacties!