1

Onderwerp: nou dit is niet goed denk ik!

heb net een bisquit beslag gemaakt maar ik denk dat het helemaal mislukt is...

Ik heb een mix ( vd welkoop) en daar staat alleen een verdeling op voor een bakvorm van 26cm doorsnee...
nu heb ik er 1 van 18. Ik heb 26:2 gedaan, en dat nog eens door 2 gedeeld. dat bij elkaar gedaan..maar mijn deeg is bijna cakebeslag!
Best dik namelijk...Ik heb er 2 eieren in gedaan....

Zucht :grr: ...maandag wou ik er iemand mee verrassen! ik moet nog zo veel leren :s

hoe rekenen jullie om??

2

Re: nou dit is niet goed denk ik!

Dit is ook niet helemaal de juiste manier van berekenen. Hier komt de goede berekening:

Wanneer je een grotere of kleinere bakvorm hebt dan aangegeven staat in het recept, kun je de benodigde hoeveelheid ingrediënten voor jouw bakvorm berekenen met een formule. Je kunt het ook berekenen voor vierkante vormen.

De formule is:
PI x de straal in het kwadraat x de hoogte van de taartvorm
Hierbij is PI afgerond 3,14

Voorbeeld:
Voor een taartvorm van 24 cm doorsnede (en een taarthoogte van 5 cm) wordt de inhoud:
    3,14 x (12x12) x 5 = 2260,08
Voor een taartvorm van 20 cm doorsnede (ook 5cm hoog), wordt de inhoud:
     3,14 x (10x10) x 5 = 1570
Als het een recept was voor een taart van 24cm en je vorm is 20 cm dan doe je dit delen:    
    1570 : 2260,08 = 0,69 (afgerond 0,7)
Je vermenigvuldigd dan alle ingrediënten met 0,7.

Hopelijk lukt het je nu om het uit te rekenen! En ahg... de zondag is nog lang ;) Succes!!!

3

Of je vult je vorm met water en per halve liter reken je 1 ei, 33gram mix en 33 gram water..........

4

ik ben erg benieuwd hoe hij is als ik hem ga zagen...hij ziet er nu opzich goed uit..maarjah...bedankt voor de formule en de andere methode!
die ga ik opslaan :Y

5

Denk ik nu te simpel  :think:  :o . Je kunt toch ook gewoon op de tabellenlijst links (ik gebruik die van de webshop) kijken? Of is de mix van Welkoop anders als die andere biscuitmixen?

6

hahaha dat is stom zeg van mij :o  die had ik natuurlijk ook kunnen gebruiken. Maar ik weet niet of dat dus ook werkt voor de welkoop mix. Dat zou ik moeten proberen.