1

Onderwerp: Toef recept van slagroom en monchou???? SPOED!

Wie weet een lekker recept voor mooie toeven voor op cc's bestaande uit slagroom en monchou?
Ik wil er geen boter doorheen doen. Worden ze dan stijf genoeg? Kan evt. klopfix door de slagroom doen?
Wat is de juiste volgorde voor zo'n recept? Eerst de slagroom kloppen met de klopfix? En moet hier nog apart suiker door? Daarna de monchou luchtig kloppen en dit mengen met de geklopte slagroom????

Hoor graag tips en ideeen? Andere toef tips (zonder boter) zijn ook welkom!

Thanks!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Toef recept van slagroom en monchou???? SPOED!

ik heb slagroom met mascarpone gedaan en dan toch zakje klop fix door,je kan ook van bavaroise maken toef

3

Je kan heerlijke toeven maken van slagroom met saroma (kloppudding) Super makkelijk en in verschillende smaken :9

4

Adriana69 schreef:

Je kan heerlijke toeven maken van slagroom met saroma (kloppudding) Super makkelijk en in verschillende smaken :9

Wilde hier monchou aan toevoegen voor stevigheid en smaak natuurlijk. Kan dat ook?

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

5

Dolfijn schreef:
Adriana69 schreef:

Wilde hier monchou aan toevoegen voor stevigheid en smaak natuurlijk. Kan dat ook?

Geen idee. Vind zelf aan monchou nooit zoveel smaak zitten en slagroom met kloppudding is net zo stevig als botercreme, dus voor de stevigheid hoef je dat niet te doen. Maar als je speciaal iets met monchou wilt staat er dan niets tussen de recepten?

6

Ga het ook gewoon proberen zoals jullie zeggen. Slagroom met kloppudding!

Maar moet er dan nog klopfix en/of suiker door de slagroom????

Gr. Dolfijn

7

Dolfijn schreef:

Ga het ook gewoon proberen zoals jullie zeggen. Slagroom met kloppudding!

Maar moet er dan nog klopfix en/of suiker door de slagroom????

Gr. Dolfijn

Ik gebruik zelf  500 ml slagroom (2 bekertjes) en doe daar 1 doosje kloppudding (dat heette vroeger saroma) bij. Verder niets. Is vrij zoet en heel stevig. Loopt ook niet terug na een nachtje in de koelkast. Succes :)

ik denk dat slagroom met monchou prima moet kunnen!
monchou heeft immers dezelfde consistentie als mascarpone (zelfs nog steviger)
in combi met saroma aardbeismaak moet dat heerlijk zijn! (strawberry cheesecakesmaak)

9

Dames, ik heb gewoon alleen slagroom met saroma gedaan! En helemaal top hoor! Lekker snel en supermakkelijk. En stevig genoeg.

Heb ik nog wel een vraagje, kan je deze toef ook invriezen? Denk zelf dat het wel moet kunnen, maar wellicht heeft hier iemand ervaring mee?

Gr. Dolfijn

10

dit lijk me ergg lekker,nou heb ik een vraagje je klopt je slagroom met klopfix dan roer je de saroma erdoor droog  of wat en lekker stevige toef zo en gaat er nog suiker door de room
grt Carla

11

carol schreef:

dit lijk me ergg lekker,nou heb ik een vraagje je klopt je slagroom met klopfix dan roer je de saroma erdoor droog  of wat en lekker stevige toef zo en gaat er nog suiker door de room
grt Carla

Nee, geen exta suiker en geen klopfix. Gewoon slagroom kloppen en tijdens kloppen de saroma (helft van het pakje bij 250 ml !) erdoor heen doen.

Gr. Dolfijn

12

Ja dat kan. Ik vind het erg lekker en gebruik het regelmatig voor toeven en gebruik het ook wel eens als vulling met verse frambozen. Net iets minder zoet/frisser.

Ik doe:
125 ml slagroom met klopfix goed stevig klopnnen, 125 gr. monchou er door, beetje poedersuiker en een eetlepel aardbeienjam.

13

Is de slagroom met saroma ook geschikt als vulling in een taart?

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

14

MamavanThom schreef:

Is de slagroom met saroma ook geschikt als vulling in een taart?

Ja hoor, heb het zelf nog niet geprobeerd, maar kom het hier regelmatig tegen.

Gr. Dolfijn

Ik doe het vaak, steeds voor hetzelfde gezin, bananensaroma met stukjes banaan en de andere laag vulling is chocomousse!!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten