1

Onderwerp: help fondant hard

hallo,
ik heb fondant/suikerpasta bij de welkoop gekocht en gebruikt om een taart te versieren. toen heb ik het in een doosje gedaan en 2 weken laten staan. nu pak ik het weer en valt het uit elkaar en is het heel erg hard. door goed te kneden wordt het wel wat beter, maar hoort dit zo?
en wat kan ik eraan doen? hebben jullie misschien tips?
alvast bedankt!

2

Re: help fondant hard

Je zou het een paar seconden in de magnetron kunnen doen.
Echt heel kort, tot het net ietwat verwarmd is, dan wordt het weer zacht en kun je het goed doorkneden. (gewoon even proberen hoeveel seconden je nodig hebt, dus met een paar seconden tegelijk steeds even er in doen.)

I may not be perfect, but i'm always me

3

:think: ... in een doosje gedaan....

Hoe? Fondant moet je luchtdicht bewaren, anders hardt het uit :Y  Daarom kun je er ook mee boetseren ;)

Eenmaal hard denk ik niet dat je het echt nog egaal zacht kunt krijgen eigenlijk :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Zoals Carien zegt. Voortaan kun je beter luchtdicht bewaren.
Ik bewaar altijd in een boterhamzakje (luchtvrij dichtgenoopt), dan in een ziplockzakje en vervolgens in een emmer met deksel waar de fondant ook uit is gekomen.

Ben bang dat je er nu niet veel meer mee kunt.

Dat is toch een TAART waard!

eej hai
als het hard als steen is weggooien, als het na eventjes verwarmen in magentron wel weer te kneden is, kan je er een beetje glycerine of crisco doorheen kneden, succes