1

Onderwerp: SPOED Bischuit hoeveelheid

Hallo Allemaal,

IK heb al gekeken bij de tabellen maar die geeft alleen maar de bakvormen voor 7 cm aan.

Ik moet bischuit maken in een vierkant bakvorm 40x40x10 cm hoeveel bischuitmix etc heb ik nodig.

Ik heb ook al op google gezocht kon het ook niet vinden.
Wie o Wie kan mij a.u.b. helpen.

Alvast bedankt. ;)

2

Re: SPOED Bischuit hoeveelheid

Inhoud van je vorm uitrekenen en voor elke halve liter 1 ei...........zie ook de FAQ's: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/3/Ho … dig+heb?+/

3

Hoi Karin,

Bedankt voor je reactie.

Gr,Kawieta :)

4 Laatst bewerkt door djehr (31-03-2012 09:58)

Zo! dat is een megabakvorm! De inhoud van je vorm is 16 liter dus dat betekent 32 eieren...
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe je dat doet. heb je zo'n grote mixer of mix je in 2 of 3 gedeeltes?

5

:think: idd

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Hallo Carien en Djer,

Dat ik 32 eieren  :/ nodig heb weet niet hoe jullie aan deze aantal komen maar heb echt niet zoveel nodig hoor als ik op internet kijk naar de aangegeven tabellen.

Maar het maakt niet uit het gaat goed komen met mijn taart  :Y

Groetjes, Kawieta

7

We gaan bij de Funcakes mix uit van de berekening: 1 ei per halve liter inhoud van je vorm. Omdat je aangeeft dat je vorm 10 cm hoog is (en we er dan vanuit gaan dat je ook graag wil dat je biscuit 10 cm hoog wordt) dan heeft je vorm een inhoud van 40 x 40 x 10 = 16000 ml = 16 liter. Daar zitten dus 32 halve liters in = 32 eieren....

8

Hallo,

Bedankt voor je uitleg maar nu moet ik een 35x35x7,5 cm vierkant maken daar heb ik 12 eieren voor nodig heb ik gelezen op internet?

Moest de formaat aanpassen anders past het niet in mijn koelkast.

Gr,Kawieta