1

Onderwerp: welke creme recept geschikt om te spuiten op ccs??

Hoi, hoi!

Ik vroeg me af welke recepten jullie lekker / makkelijk spuiten / geschikt vinden voor op cupcakes.

Ik gebruik soms botercreme met een smaakje, maar men vindt het soms te zoet / machtig....

waar gaat jullie voorkeur naar uit??

Gr!!!

2

Re: welke creme recept geschikt om te spuiten op ccs??

Botercreme met banketbakkersroom vinden ze hier lekker of slagroom met saroma.

3

Ja,slagroom met saroma,mmmmmmmmmmmm.
En het word lekker stevig,dus fijn om mooie toeven van te maken :Y

4

Saroma zijn toch de puddingzakjes?? is dat stevig genoeg om te spuiten?

5

saroma = kloppudding van oetker. en dan gebruik je de poeder door de slagroom (erg sterk van smaak, dus goed proeven tussendoor!)

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

6

Icing met mon chou, erg lekker, en stevig. lekker zoet met een frisse tint. de toefen blijven dagen goed zitten. ze worden iets knapperig aan de buitenkant en lekker romig zacht van binnen. alleen nog maar positieve reacties op gehad.

rorico schreef:

saroma = kloppudding van oetker. en dan gebruik je de poeder door de slagroom (erg sterk van smaak, dus goed proeven tussendoor!)

Je moet gewoon de hoeveelhheid melk vervangen door slagroom, dus 500 ml slagroom, of een half pakje met 250 ml slagroom.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

8

Esther161068 schreef:
rorico schreef:

Je moet gewoon de hoeveelhheid melk vervangen door slagroom, dus 500 ml slagroom, of een half pakje met 250 ml slagroom.

Hmmmmm ik heb van de week ook eens zo'n pakje van Saroma meegenomen..... klinkt lekker, bedankt voor de tip, ik ga het (ook) eens uitproberen.  :9

9

hmmm... ga ik ook proberen!
blijft dat een beetje lang stijf of moet je dat op t laatste moment opspuiten?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

10

ik heb zelf ook een recept voor de monchou... natuurlijk nu niet bij de hand.... ik geliofiets van monchou, poedersuiker, boter en vanille.. (????) Zoiets iig!! bedoel je die??

En ben ook nieuwsgierig of je die toefjes met sanoma lang stijf blijven....  :think:

11

ik zou ze er vers opspuiten. cakejes liever niet in de koelkast want dan worden ze droog, maar de slagroom moet wel weer in de koelkast bewaard blijven..
dus als het voor thuis is, spuitzak in de koelkast leggen en een verse toef erop spuiten!

12

Esther161068 schreef:
rorico schreef:

Met verse slagroom spuiten ze fijner dan met houdbare.
Met houdbare worden ze wel erg stijf,dus ik zou er iets minder saroma in doen dan met dezelfde hoeveelheid melk die ze aangeven.

13

Nee, ze zijn niet voor thuis maar voor een collega,
:think: ik breng ze s'ochtends maar ze heeft het s'middags pas nodig...

14

de roomkaasicing die ik gebruik bestaat alleen uit boter, mon chou, en poedersuiker. volgens mij in de verhoudingen 170 boter 170 mon chou 500 poedersuiker.

15

Miss Fluffy, klop je eerst de boter met psuiker luchtig en voeg je dan de monchou bij?? (Monchou eerst los kloppen in een bak) De vanille van mijn recept vervang ik heel vaak met citroen of sinaasappel smaak dus is dat denk ik optioneel ....

16

Miss Fluffy, klop je eerst de boter met psuiker luchtig en voeg je dan de monchou bij?? (Monchou eerst los kloppen in een bak) De vanille van mijn recept vervang ik heel vaak met citroen of sinaasappel smaak dus is dat denk ik optioneel ....