Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Mijn eerste taarten
Pagina's 1
Ze zien er keurig uit! Zeker voor de eersten! Ze lijken niet zo hoog. Heb je ze ook gevuld? Of alleen bekleed?
Mooie strik ook! Het ziet er echter uit als de uiteinden ongeveer even dik zijn als de rest van de strik. Het moet tenslotte 'hetzelfde lint' zijn.
Maar verder mooi gedaan hoor!
Ik ben een beginnende en krijg jammer genoeg de taarten niet hoog 
ik gebruik de biscuitmix van funcakes misschien doe ik wel wat fout of te weinig beslag . de taarten zijn gevuld met kersen en bbr.
Dankje 
Hoe krijg ik de taart hoger?
Hoi!!
Je taarten zijn inderdaad niet zo hoog.
Ik kan je niet echt verder helpen denk ik, want ik gebruik zelf ook de mic van funcake en ik ben groot fan!
Misschien heb je iets aan onderstaand tabelletje?
Ronde taarten:
D x H: Eieren: Biscuitmix: Water:
15 x 7.5 3 (m) 198 gr 20 ml
20 x 7.5 4 (m) 265 gr 25 ml
25 x 7.5 6 (m) 396 gr 40 ml
30 x 7.5 10 (m) 660 gr 65 ml
35 x 7.5 13 (m) 858 gr 85 ml
Vierkante taarten:
Afmeting: Eieren: Biscuitmix: Water:
15 x 5 cm 2 (m) 132 gr 13 ml
20 x 5 cm 4 (m) 264 gr 26 ml
25 x 5 cm 6 (m) 396 gr 39 ml
30 x 5 cm 9 (m) 594 gr 59 ml
35 x 5 cm 11 (m) 726 gr 72 ml
Die gebruik ik altijd, en mijn taarten komen prima op! Let verder goed op de stand van je oven!! Bij mij helpt het soms als ik iets langer bak, maar op iets lagere temp (bv. op 160 ipv 170).
Verder leuke taartjes hoor! Vooral de bovenste. Zwart blijft oppassen met het afgeven. Het helpt om de versiering helemaal klaar te maken (evt. op te laten drogen of uitharden in geval van fondant) en daarna goed te bepalen waar je het hebben wilt op de taart. Vervolgens neerleggen en niet meer aankomen 
Succes en bakse!
Groetjes Patricia
Sorry, hij is een beetje verschoven 
Ow die maten zijn heel verschillend dan die op de verpakking staan!
ik zal deze proberen
dankjewel
Heel lang en hele hoge snelheid mixen, dat is het belangrijkste.
Gaat nog het beste met een staande mixer.
Ik gebruik sinds kort ook de biscuitmix van funcakes. De kapsels worden bij mij zelfs hoger al traditionele biscuit. Ik leg wel de eieren van te voren in heet water ongeveer 10 minuten. Ik heb een Kenwood mixer Ik laat hem zeker 10 minuten mixen op de hooste stand. Ik warm de oven op tot 140 graden en als de taart in de oven staat draai ik hem omhoog naar 170 graden (geen hete lucht).
Je taarten zien er mooi uit!! Veel bak plezier nog
dankjewel voor je tip!waarom gebruik je geen hetelucht?
dankjewel voor je tip!waarom gebruik je geen hetelucht?
Ik vind dat Hete lucht te hard gaat en de bovenkant veel te bruin terwijl de binnenkant niet goed gaar. Maar dat kan per oven verschillen hoor. Dit gebeurd bij mijn oven zo, maar misschien is dat bij jou oven niet zo... met wat proeftaartjes e.e.a. proberen in je eigen oven is mijn advies...
mooie taartjes.. ik heb ook een hete lucht oven..zet m wel wat lager dan de aangegeven stand anders gaat t ook niet goed. hij blijft er wat langer in maar ze worden hoog..mooi kleurtje en lekker gaar. sinds ik de staande mixer heb is dat.met de hand mixer kreeg ik het ook niet hoog genoeg.
s6 en je doet t goed. je zal zien t gaat steeds beter met bekleden.
groetjes
iemand nog tips
kan iemand mij vertellen hoe je botercreme maakt want mij wil het maar niet lukken ? 
Ik doe voor de botercreme zachte roomboter + dezelfde hoeveelheid poedersuiker+ twee eetlepels warm water. Omdat dit heel zoet is doe ik er vaak een paar druppeltjes geconcentreerde citroensap bij. Is erg lekker.
Ik doe voor de botercreme zachte roomboter + dezelfde hoeveelheid poedersuiker+ twee eetlepels warm water. Omdat dit heel zoet is doe ik er vaak een paar druppeltjes geconcentreerde citroensap bij. Is erg lekker.
hebje wel eens de funcakes botercreme gebruikt?
weet iemand hoe je een baby dekentje maakt
het is beter dat je nieuwe vragen in nieuwe topics stelt, dan krijg je de juiste en meer antwoorden

Pagina's 1
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Mijn eerste taarten