1

Onderwerp: mini taartjes, 1 persoonstaarten voor bruiloft, hoe?

Hallo allemaal,

Ik kreeg de opdracht 1persoons taartjes maken. Dit heb ik nooit eerder gedaan. Ik weet dat het lastig is met biscuit kleine vormen te bekleden etc omdat het niet stevig is. Ik las dat men cake mix gebruikt?

Welke mix uit de supermarkt kan ik hiervoor gebruiken? Of kan je toch wel biscuit gebruiken?

Hoe vullen jullie dat als je cakemix gebruikt? En hoe met biscuit?
Het worden kleine vierkante taartjes.

Graag lees ik alle tips, advies hierover.

bvd,

Angi

2

Re: mini taartjes, 1 persoonstaarten voor bruiloft, hoe?

Je kunt Petit Fours maken. Op het forum is daar vast meer over te vinden!

3

Je hebt speciale baklikken voor de minicakes, dan kun je gewoon de biscuitmix gebruiken.Vullen net als bij de taart...
Als het eenmalig is zou ik vragen of je ze van iemand mag lenen?!
succes hoor :-)
Doeggg anja

Taartdecoratie en workshops!

4

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=162474

5

Hallo allemaal,

Bedankt voor de snelle reacties.

@Lizaa bedankt voor je link, ik heb het opgeslagen, petit fours wilde ik ook zowiezo uitproberen.

@Anja, heb jij ervaring met minitaartjes van biscuit. Las namelijk dat men het lastig vind met biscuit en daarom cakemix aanraden?

Ik dacht eraan deze bakvorm aan te schaffen http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … -4358.html

je kan er zoveel mee en met biscuit moet het lukken, volgens de beoordelingen is het goed.

Ook zag ik de  bakvorm met mini vierkante vormpjes, alleen de beoordelingen waren niet positief.

mvg,

6 Laatst bewerkt door djehr (30-03-2012 20:08)

Er is ook een andere leuke manier met een gevouwen bovenkantje. Moet even het topic voor je opzoeken...
[edit] helaas...de foto's zijn verwijderd.
Maar waar het om ging is dat je een vierkant of ronde mini cake een soort in de marsepein/fondant rolt je aan de bovenkant wat extra fondant/marsepein overhoudt en dat dichtvouwt. dan krijg je zoiets:
http://94.100.121.247/1435800001-1435850000/1435800301-1435800400/1435800344_6_952R.jpeg

7

[Hallo allemaal,

@Anja, heb jij ervaring met minitaartjes van biscuit. Las namelijk dat men het lastig vind met biscuit en daarom cakemix aanraden?

Hoi angi,
heb er geen ervaring mee, wil het graag gaan uitproberen...De pan lijkt meerg handig, ik hoop dat het je lukt :-)
En anders een vierkante taart versnijden en uitproberen?Dat heb ik wel gedaan, de zijkantjes zijn dan kruimelig idd maar met een lekkere laag bc lost dat weer op!Succes!

Taartdecoratie en workshops!

8

toevallig heb ik een soort gelijke vraag gesteld bij onder het kopje bakken.. alleen nog geen reactie.

alleen mijn probleem is dat het ronde cakejes moeten worden.. cake beslag lijkt me wel erg machtig.

"Let’s face it, a nice creamy chocolate cake does a lot for a lot of people; it does for me." Audrey Hepburn

9

Ik heb ondertussen de silverwood cake vorm aangeschaft met extra dividers, ben er helemaal blij mee! Heb meteen gebakken, verschillende vormen. Heb 16, 1 persoonstaartjes gebakken, het zag er geweldig mooi uit. Belangrijk is het invetten anders blijft het vastplakken aan de bodem.

Hert gaat een werk worden maar ik wil het toch eerst uitproberen. Ik ga in het weekend vullen en bekleden. Hoop dat het niet teveel gaat kruimelen en dat het stevig is.

10

anja989907 schreef:

[Hallo allemaal,

Hoi angi,
heb er geen ervaring mee, wil het graag gaan uitproberen...De pan lijkt meerg handig, ik hoop dat het je lukt :-)
En anders een vierkante taart versnijden en uitproberen?Dat heb ik wel gedaan, de zijkantjes zijn dan kruimelig idd maar met een lekkere laag bc lost dat weer op!Succes!

Hallo Anja,

Ik heb weleens een vierkant gesneden, zonder het te vullen en bekleden, 1 grote drama er bleef niks van het biscuit over omdat het niet stevig was haha. Daarom probeer ik een handige manier uit te zoeken.
Het probleem is dat elke 1 persoonstaartje bekleed moet worden. Anders was ik met petit fours er mooi vanaf gekomen hehe.

11

bovenstaande foto is van mij en ik heb ook in de silverwood gebakken, maar dan wel 30x30 en dan na vullen laten opstijven en dan pas in vierkantjes gesneden voor het afsmeren en bekleden.

Groetjes, Dorothea.

12

Dat is wel een handige tip, na het vullen laten opstijven om het stevig te krijgen. Dank je wel

13

Angi schreef:

Ik heb ondertussen de silverwood cake vorm aangeschaft met extra dividers, ben er helemaal blij mee! Heb meteen gebakken, verschillende vormen. Heb 16, 1 persoonstaartjes gebakken, het zag er geweldig mooi uit. Belangrijk is het invetten anders blijft het vastplakken aan de bodem.

Hert gaat een werk worden maar ik wil het toch eerst uitproberen. Ik ga in het weekend vullen en bekleden. Hoop dat het niet teveel gaat kruimelen en dat het stevig is.

Bakpapier of aluminiumfolie onder in de vorm, dan plakt het niet.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/