1

Onderwerp: Wilton pan. Grrr

Net een kapsel gemaakt met mijn nieuwe 20 cm wilton pan, en MISLUKT... Grrrr. Kapsel zat vast aan de bodem ondanks invetten en kapsel werdt niet hoog.
Is me nog nooit gebeurt.
Nu opnieuw aan het maken in me oude bakpan met Bakpapier.

Heeft iemand tips " hoe om te gaan met Wilton"

2

Re: Wilton pan. Grrr

Hoe/waarmee heb je hem ingevet?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

wel genoeg beslag erin gedaan? hoe heb je hem ingevet?

4

ojeeeee.... ik heb ook de 20cm wilton, de rest pme, en de 20cm nog niet geprobeerd.... hopelijk krijg ik er geen last van! haha

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

Ik heb hem ingevet, met dokter oetker spay ( daar spay ik ze altijd mee in.
Ik heb het beslag van een 22 cm taartje gemaakt. het bakblik voelt ook heel droog aan.
Me andere taartje in de "oude"bakblik, is prima van vorm en hoogte.
Ik snap er niets van?
@ rorico ben benieuwd of jij het ook heb.

6

Ik gebruik pannen van zowel PME als Wilton. Nu moet ik zeggen liever PME dan Wilton, want inderdaad die uit een Wilton pan blijven lager.
Maar die pan is ook dikker dus heeft wat meer tijd nodig om te rijzen.

PME pannen zijn dunner van zichzelf waardoor de warmte sneller door het blik heen is en waardoor de taart dus beter rijst.

Maar ik heb nog nooit gehad dat ze er aan bleven plakken. Moet wel zeggen door het vele gebruik dat ze altijd toch wat vetter blijven ook na het afwassen, waardoor ze wel steeds makkelijker lossen.

Succes!

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

7

heb je hem wel ingebakken? ik had het ook eens met een PME bakpan en toen werd me verteld dat je hem bij het eerste gebruikt eerst 20 min moet inbakken zonder iets er in in de oven dan af laten koelen en invetten en beslag erin.
De tweede nieuwe bakpan die ik later gebruikte heb ik dat gedaan en toen ging het wel goed.
kan toeval zijn,maar wie weet is het echt zo.

8 Laatst bewerkt door Isanne (27-10-2014 00:06)

.

9

Ik heb de pannen van PME, ik vet ze in met bakspray en strooi daar wat biscuitmix over, dan komen ze er makkelijk uit. Heb nog nooit gehad dat ze laag bleven.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

10

hier ook hetzelfde probleem! kreeg hem er niet uit, en was maar heeeeeel erg laag :(

11

Gelukkig ben ik niet de enige.
wat zo raar is die pan voelt ook zo raar... net als je met je nagels over een schoolbord gaat.. ieeeeeeee :s

:o  ik heb hem niet ingebakken. Zou ik dat alsnog kunnen doen?

Normaal bij mijn PME pannen heb ik helemaal geen last dat ze niet omhoog komen of blijven plakken

12

ik heb er ook geen last van maar ik vet ze in met pakje boter een klein stukje , weet niet gewoon een gewoonte van me

13

Hoe lang heb je gewacht met het er uit halen van je cake? Ik stort mijn cakes direct als ze uit de oven komen. Soms blijft de cake wat hangen maar dan tik ik met een houten pollepel een paar keer op de onderkant en dan floept ie er zo uit  :D