1

Onderwerp: soesjes met cakepop maker

Ik bak soesjes met mijn cakepop maker. Ik vul de bakvormpjes met zo'n maatschepje, en dan maat theelepel. Dat is voor mij de goede grootte. En dan laat ik het beslag 6 minuten bakken.  Daarna doe ik de deksel open en haal ik ze er uit. De meeste zijn mooi rond, maar al snel wordt de bovenkant wat rimpelig, ik denk dat ze dan wat inzakken. Ze zijn wel gaar.
Hebben jullie dit ook?
En doe je de bovenkant dan gewoon als onderkant?
Of moet ik ze langer bakken?
Of moet ik toch ietsje meer beslag in de bakvormpjes doen?

O ja, ik weet dat je de bakvormpjes ook met een spuitzak kunt vullen. Maar dat vind ik minder handig. Wat gebruiken jullie, een ijsscoop? En zoja, welke maat?

2

Re: soesjes met cakepop maker

Ik ben er achter, ze blijven mooi rond als je ze iets langer bakt (ca. 8 minuten).

Tips over het vullen van de bakvormpjes zijn nog welkom.

Als iemand bijv. de ideale ijsscoop weet hiervoor, dan houd ik me aanbevolen (no. 50 is te groot).

Ik had laatst ander beslag, namelijk cake pop mix in spuitzak gedaan, maar dat beviel me niet zo goed, het was te dik om goed in de punt te krijgen. En in een spuitflesje bleef zo veel beslag in achter.

3

Je kunt de spuitzak gebruiken zonder mondje en dan gewoon een puntje eraf knippen. Even uitproberen hoe groot dit moet zijn, maar dan werkt het wel erg handig.

4

ik gebruik voor het vullen van de cupcakes een ijsscoupe er staat alleen niet op welke maat het is, maar heb het even voor je opgemeten 3cm doorsnede werkt bij mij perfect om mooie cupcakes te krijgen.

5

@Biggeltaart, misschien moet ik het toch nog eens proberen.

@ Manon84, dank je wel voor het opmeten. Gebruik je die voor de cupcakes zoals je schreef of was je in de war en bedoelde je cake pops?