1 Laatst bewerkt door Bianca1969 (26-07-2013 14:51)

Onderwerp: Eerste bestelling...geheel onverwacht

...kreeg ik een mailtje van een vriendin of ik ook zulke mooie cupcakes op bestelling deed maken. Ik plaats nl altijd mijn baksels op mijn hyves.
...ja dat wilde ik wel doen, dus ik vroeg voor wanneer en hoeveel....het was donderdagavond, en het moest voor zaterdag en of ik er dan ook nog 2 taarten bij kon maken. Vrijdag moest ik nog gewoon werken. Gelukkig bleef het toch bij de 30 cc, want anders had ik het niet gered. (ik kan maar 6 cc tegelijk bakken in mijn combimagnetron)

Ik was toch wat nerveus, ook al was het voor een vriendin, maar ja, ze betaalde ervoor, dus het moest toch netjes....aan de andere kant vond ik het superleuk om te doen, en ik ben ook trots op het resultaat. Ben benieuwd wat jullie er van vinden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-V8DMFPZW.jpg

De smaakjes:
6x Oma's mokka (vlgs recept rudolph van veen)
6x Aloha Caramel (vlgs recept rudolph)
6x Dreamer (chocolade explosie haha...vlgs recept rudolph)
6x Abrikoos surprise (eigen idee..de surprise zit is de aardbeienjam in het cakeje)
6x Strawberry shortcake (eigen idee...vanillecrème met in het midden aardbeienpudding)

Dank je wel voor het kijken en je eventuele reactie.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Eerste bestelling...geheel onverwacht

Hmmmmm ziet er erg lekker uit

Lieve groetjes van Nicole

3

mm zien er heel lekker uit, goed gedaan hoor

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4

Ho wat zien die er lekker uit!!!

5

Je cc's zien er prima en heerlijk uit!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

6 Laatst bewerkt door jose_m (28-03-2012 18:35)

Zien er prachtig uit! Wat veel verschillende smaken, in zo'n korte tijd, knap en zeker als je maar zo'n kleine oven hebt.

7

Geweldig. En ik weet dat ze heerlijk zijn.

8

monique53 schreef:

Nu ben ik jaloers!  :lol:

Mmmmh. Dat ziet er heerlijk uit.

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

10

ik heb trek  :9 super mooi en lekker

11

Dank jullie wel voor je reacties. De toefjes werden steeds beter, dus ja: oefening baart idd kunst. Thanx!!

nele schreef:
monique53 schreef:

@Monique: jij hebt zeker ook al recepten uit het boek van Rudolph gemaakt?
@Nele: ik zou zeggen: koop het boek, en probeer ze uit: ze zijn echt heerlijk. Ik maak wel de cakejes gewoon vlgs eigen recept, maar de decoraties zijn vlgs het recept van Rudolph gemaakt.

Ik had het boek met mijn verjaardag gekregen, en ben er erg blij mee....

Bianca's bakery

12

Bianca1969 schreef:

Dank jullie wel voor je reacties. De toefjes werden steeds beter, dus ja: oefening baart idd kunst. Thanx!!

nele schreef:
monique53 schreef:

@Monique: jij hebt zeker ook al recepten uit het boek van Rudolph gemaakt?
@Nele: ik zou zeggen: koop het boek, en probeer ze uit: ze zijn echt heerlijk. Ik maak wel de cakejes gewoon vlgs eigen recept, maar de decoraties zijn vlgs het recept van Rudolph gemaakt.

Ik had het boek met mijn verjaardag gekregen, en ben er erg blij mee....

Ik lees dat jij de cc vlg eigen recept maakt. Mag ik jou vragen of dat dus ook kan met de campagne cc en cc mix van funcakes of moet ik dan echt gewoon losse ingredienten gebruiken.

13

jose_m schreef:

Zien er prachtig uit! Wat veel verschillende smaken, in zo'n korte tijd, knap en zeker als je maar zo'n kleine oven hebt.

Het was voor een high tea, dus dan is het wel gezellig als er verschillende smaakjes op tafel staan. Tja, een kleine oven is niet zo handig, het is een combimagentron, waarvan de plaat gaat draaien tijdens het bakproces, dus ik kan geen te grote plaat er in schuiven. Maar hij bakt goed, dus het is alleen bij grotere hoeveelheden wat lastiger.

Bianca's bakery

14

lieke-webbie schreef:

Ik lees dat jij de cc vlg eigen recept maakt. Mag ik jou vragen of dat dus ook kan met de campagne cc en cc mix van funcakes of moet ik dan echt gewoon losse ingredienten gebruiken.

Klopt Lieke, soms voeg je nog een smaakje toe, als je bv net als bij de "dreamer" een chocolade cakeje nodig hebt. Het leek mij nl niet zo lekker om de cc met olie te maken, wat Rudolph dus veel doet in zijn boek...mss is het wel lekker hoor, heb het niet uitgeprobeerd.

Maar de toeven en versiering maak ik wel vlgs zijn recept.  De cakejes heb ik al gemaakt met cupcake-mix van soezie, maar ook met gewone cakemix...

Bianca's bakery

15

ok dus het kan wel. Ik moet namelijk voor een bestelling de pretty woman maken uit het boek. Hier zit champagne in de cupcakes. Nu heb ik nog een hele grote zak cc mix staan. Kan ikhier dan champagne aan toevoegen of moet ik dan de smaakstof gebruiken.

Ik bak ook in een combimagnetron maar kan er wel 2 lagen in zetten. Zit een hoog rekje bij.
Ik heb een silliconenvorm door de helft geknipt en heb nu 2x6 vormen en ruil die na de helft van de tijd om.
Gaat supergoed!

Groetje Cindy

17

Yentlscupcake schreef:

Ik bak ook in een combimagnetron maar kan er wel 2 lagen in zetten. Zit een hoog rekje bij.
Ik heb een silliconenvorm door de helft geknipt en heb nu 2x6 vormen en ruil die na de helft van de tijd om.
Gaat supergoed!

Huh? Ruil je die om? Ik heb altijd gehoord dat je niet voortijdig je oven moet openen ivm inzakken van je cakejes. Heb jij daar geen last van?

Cupcakes bakken: geweldig (maar ook best lastig)

18

Zien er heel smakelijk uit!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

19

Polgara schreef:
Yentlscupcake schreef:

Gaat supergoed!

Huh? Ruil je die om? Ik heb altijd gehoord dat je niet voortijdig je oven moet openen ivm inzakken van je cakejes. Heb jij daar geen last van?

Ja, dat vraag ik me ook af. Ik heb ook zo'n hoog rekje erbij, maar heb het nog niet aangedurfd om 2x6 tegelijk te bakken...omdat hoog en laag in de oven natuurlijk toch verschil maakt.
Ben benieud naar je reactie, anders moet ik het gewoon ook maar eens uitproberen.

Bianca's bakery

20

lieke-webbie schreef:

ok dus het kan wel. Ik moet namelijk voor een bestelling de pretty woman maken uit het boek. Hier zit champagne in de cupcakes. Nu heb ik nog een hele grote zak cc mix staan. Kan ikhier dan champagne aan toevoegen of moet ik dan de smaakstof gebruiken.

Bij de cc-mix van soezie moet 30ml water erbij (voor 12cc)...ik zou dan i.p.v. het water die hoeveelheid aan champagne doen. Even voor jezelf een keertje uitproberen of dat goed uitpakt.
Succes! Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Bianca's bakery

21

Bianca1969 schreef:
lieke-webbie schreef:

Bij de cc-mix van soezie moet 30ml water erbij (voor 12cc)...ik zou dan i.p.v. het water die hoeveelheid aan champagne doen. Even voor jezelf een keertje uitproberen of dat goed uitpakt.
Succes! Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Dat heb ik helaas niet. Daarom de vraag. Bij de mix van funcakes gebruik je alleen mix, boter en eieren. Ben bang dat het dan te dun wordt. Misschien toch alles apart afwegen.

22

Ziet er heerlijk uit!

23

Ze zien er echt zalig uit! Ik zou er zo grof geld voor betalen.  :Y
Wat zit er op die choco cupcakes, pecannootjes en wat nog? Soort cake of fudge stukjes ofzo?

24 Laatst bewerkt door Bianca1969 (26-07-2013 15:01)

Maria1000 schreef:

Ze zien er echt zalig uit! Ik zou er zo grof geld voor betalen.  :Y
Wat zit er op die choco cupcakes, pecannootjes en wat nog? Soort cake of fudge stukjes ofzo?

Dat is de "dreamer"....je bakt één cupcakeje extra en die snijd je in blokjes. Dat wordt over de resterende cc verdeeld.

Bianca's bakery

25

Ziet er heerlijk uit!!!  :thumb:

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!