Re: Locatie trouwreceptie onbereikbaar met de auto. Wat nu?
Hmm, dat is dus nog meer dan de 20 kg waar ik nu in totaal op uitkom. Wat voor stapel was dat Jol qua afmetingen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Locatie trouwreceptie onbereikbaar met de auto. Wat nu?
Hmm, dat is dus nog meer dan de 20 kg waar ik nu in totaal op uitkom. Wat voor stapel was dat Jol qua afmetingen?
Ik denk dat je best eerlijk mag zijn naar het bruidspaar over je moeilijkheden t.a.v. de levering van de taart en de risico's die je loopt. En ik denk ook dat zij jou best mogen helpen met het vinden van acceptabele oplossingen.
Ze hebben zelf voor deze oplossing gekozen en hebben ingestemd met de gewijzigde locatie. Ik vind het niet terecht dat alle bijkomende problemen op jou worden afgeschoven en dat jij dat zelf maar moet zien te regelen. En wordt al die extra moeite die je moet doen ook naar behoren beloond? Het zou anders zijn als je een gevestigde onderneming was met heel veel faciliteiten.
Waarom wilden ze geen taart via de locatie?
Bedenk dat als er iets met de taart gebeurt, ze jou ook niet blij aankijken, of je er nu wel of niet iets aan kon doen. Wie draagt in dit geval het risico als er iets fout gaat?
Ik wens je heel veel succes met deze onderneming en ikhoop dat jullie tot een goede oplossing komen.
Ik denk dat je best eerlijk mag zijn naar het bruidspaar over je moeilijkheden t.a.v. de levering van de taart en de risico's die je loopt. En ik denk ook dat zij jou best mogen helpen met het vinden van acceptabele oplossingen.
Ze hebben zelf voor deze oplossing gekozen en hebben ingestemd met de gewijzigde locatie. Ik vind het niet terecht dat alle bijkomende problemen op jou worden afgeschoven en dat jij dat zelf maar moet zien te regelen. En wordt al die extra moeite die je moet doen ook naar behoren beloond? Het zou anders zijn als je een gevestigde onderneming was met heel veel faciliteiten.Waarom wilden ze geen taart via de locatie?
Bedenk dat als er iets met de taart gebeurt, ze jou ook niet blij aankijken, of je er nu wel of niet iets aan kon doen. Wie draagt in dit geval het risico als er iets fout gaat?Ik wens je heel veel succes met deze onderneming en ikhoop dat jullie tot een goede oplossing komen.
Ik volg deze redenering. Ik vind het een beetje vreemd dat jij hiervoor een oplossing moet zoeken, ik zou denken dat dit een probleem is voor het bruidspaar?
Ik snap jullie bezwaren heel goed hoor, daar niet van. Ze zijn bij mij gekomen omdat ze geen 'saaie standaard klassieke' taart van een banketbakker wilden, maar juist iets eigens en zelfgemaakt. Nu is alles bij de banketbakker natuurlijk ook zelfgemaakt, maar het gevoel is toch anders. De ceremoniemeester is een vriendin van mij en heeft destijds mijn taarten aan hen laten zien. Ze waren hier helemaal weg van en daarom hebben ze mij gevraagd.
Omdat ik mijn vriendin, hun ceremoniemeester dus, een beetje de wind uit de zeilen wil nemen, probeer ik nu al zelf naar oplossingen te zoeken. Het is in principe niet mijn probleem en dat is mijn vriendin ook met mij eens, maar meedenken over een oplossing kan nooit kwaad. Vandaar dat ik dit topic heb geopend.
Daarnaast ben ik heel erg perfectionistisch en denk ik ook uit eigenbelang na. Als zij met een oplossing komen waarvan zij denken dat het een geschikte oplossing is, maar ik bang ben dat mijn taart sneuvelt dan zit ik alsnog met de stress. Dan bedenk ik liever zelf een goede oplossing dan dat ik op de dag zelf alsnog duizend doden sterf.
Dat verandert de zaak natuurlijk, dan begrijp ik wel dat je meezoekt naar oplossingen
Lastig zeg, ik had het vorig jaar bij een strandtent. Ik ben toch met de auto naar boven gegaan ondanks dat ik geen vergunning/ontheffing had, maar kan zo bedenken dat ze in t Vondelpark meer controleren dan bij t strand.
Vanaf de parkeer plaats moest ik nog een heel stuk, grote trap af, dwars over t terras (met rennende kinderen), door het restaurant naar de locatie. En dat 4x naar beneden en natuurlijk weer naar boven met een stapel van 3 hoog en losse taarten + 'reparatie' materiaal. (en ik had niet heel veel tijd omdat ik ook verwacht werd op de bruiloft zelf, gedoucht en met man en kinderen)
Succes
Zou je de taarten niet los mee kunnen nemen? Dus niet in 2 delen, maar 5 losse taarten? Misschien extra vroeg bij de locatie zijn en vragen of 2 medewerkers je kunnen helpen met het dragen. Als de taarten alle 5 al gedecoreerd zijn, hoef je "alleen" nog te stapelen/af te werken op locatie. Het lijkt mij iig veiliger dan een 2-laags en 3-laags stapel vervoeren.
Als je een vulling hebt die niet in de koeling hoeft, kan de taart gewoon buiten de koeling bewaard worden tot het aansnijmoment...
Ik wil liever niet met vijf losse taarten gaan lopen omdat ik dan op locatie moet gaan stressen om de taart af te maken. Ik vind één afwerkrandje op locatie maken al erg genoeg! Ik gebruik sowieso vullingen die niet in de koelkast hoeven omdat de keuken van de locatie onwijs klein is en dit ook voor hun koeling geldt.
Daarnaast heb ik geen idee of de locatie 's ochtends ook al 'leeg' is tot het gezelschap arriveert, of dat ze deze pas een uur of twee voor aanvang in orde maken. Dit zal ik nog navragen. Dit heeft namelijk ook weer invloed op de hoeveelheid tijd die ik heb om de taart ter plaatse af te werken.
Bovendien wil ik liever niet al een paar uur van tevoren aanwezig zijn omdat mijn taarten strakker blijven als ze niet al uren buiten de koeling staan. Of ben ik de enige die daar last van heeft en heeft iemand daar misschien nog tips voor? Misschien een beetje een zijspoor dat laatste.
Overigens hartelijk dank iedereen voor het meedenken! Kom ik toch weer een stukje verder mee.
Als je besluit een bakfiets te lenen / gebruiken dan zou ik kiezen voor de variant met 2 wielen aan de voorkant, die zijn wat stabieler zeker als je stopt.
Nou ik heb niet alle reacties gelezen, maar het lijkt me dat er leveranciers ook moeten aanleveren en die gaan echt niet met bolderkarren lopen. Misschien is er een bordje 'uitgezonderd bestemmingsverkeer' of i.d. of alleen laden en lossen toegestaan, daar behoor jij dan toch ook onder.
ElmaG, wel effe alles lezen voordat je antwoord
Wat een toestand zeg, heb er gelukkig geen ervaring mee, maar is inderdaad wel een les om het daar van te voren over te hebben
Heel veel succes alvast
Overigens, ik zou voor een bakfiets gaan gewoon zachtjes fietsen en niet over dat bruggetje
Kun je geen rolcontainer lenen bij de plaatselijke supermarkt.
Die dingen hebben wel statiegeld dus misschien moet je dit als borg betalen maar als je die dan terugbrengt krijg je dat terug.
(statie geld voor een rolcontainer is € 60,=)
Kun je geen rolcontainer lenen bij de plaatselijke supermarkt.
Die dingen hebben wel statiegeld dus misschien moet je dit als borg betalen maar als je die dan terugbrengt krijg je dat terug.
(statie geld voor een rolcontainer is € 60,=)
Misschien gewoon met een winkelkar??? Statiegeld 50 ct!!!
ik zie die taart al rammelen
dat kan toch niet , zitten geen luchtbanden onder. Ook met een laag schuimrubber ga je dat niet oplossen
Over twee weken heb ik ook zoiets.
..alleen dan in een andere stad.
Ook daar moet je een ontheffing hebben.
Het bruidspaar heeft wel geregeld dat de bruidsauto daar mag komen en geparkeerd worden.
Ik heb er voor gekozen om geen stapeltaart te maken maar drie apart en een taartenstandaard gekocht waar ze apart opgezet kunnen worden wel met hoogte verschil.
Ik ga kijken hoe ver ik kan komen met de auto...desnoods een boete en die geef ik dan aan het bruidspaar.
Gaat het lukken dan hebben ze geluk...geen ontheffingsgeld en geen boete geld te betalen.
Moet ik toch wat verderaf parkeren dan kan ik makkelijk heen en weer lopen met de taarten afzonderlijk.
Ik heb wel tel. nr. gevraagd van mensen die eventueel kunnen komen om te helpen.
Succes voor jou en ik ben reuze benieuwd naar de afloop.
Je bevind je in een vrij lastige situatie. Maar als zelf aanstaand bruidspaar zit ik toch zo te denken....
Zij kunnen bij de gemeente een korte tijdelijke ontheffing voor jou aanvragen, hun huwelijk staat geregistreerd die dag, het is hun feest word gegeven.
Wij trouwen ook op een locatie waar men 'niet' mag parkeren dus hebben wij voor 8 auto's parkeerontheffing gedurende de plechtigheid. Dat kan voor jou ook verkregen worden! Zekers met zo'n taart voor veel personen. Dat kan/moet de ceremoniemeester dan regelen (vriendin of geen vriendin van je: dat moet je op dit moment even buiten beschouwing laten lijkt mij)
Ik zou het als bruid niet over mijn hart kunnen krijgen om degene die onze taart zou maken voor zo'n dilemma te laten zitten. No way.
@Jolanda: zo'n ding kan ik ook lenen van de locatie maar ik heb zo'n vermoeden dat dat ding veel te veel hobbelt, bobbbelt en rammelt! Dus dat lijkt me geen goede optie.
@Esther: daar kwam de dame van de gemeente ook al mee, ook een winkelwagen lijkt mij veel te instabiel om taart mee te vervoeren. Ik wil uiteindelijk een taart op de locatie afleveren, geen taartmousse!
@Carien: my thoughts exactly!
@Heleena: omdat ik een stapel van vijf moet maken wil ik die niet apart op de locatie af moeten maken omdat ik niet weet hoeveel tijd ik daar voor heb en ik niet wil stressen. Ik vind taartstandaards lelijk (niet persoonlijk bedoeld ) dus dat is voor mij geen optie.
Bedankt voor je succeswensen! Uiteraard laat ik nog wel even weten hoe ik het uiteindelijk heb aangepakt.
@SilentOne: dat werkt bij andere gemeentes misschien zo, maar Amsterdam is hier een stuk strikter in. Auto's mogen alleen bij hoge uitzondering het Vondelpark in, dit heb ik zelf al nagevraagd én gelezen bij de gemeente. Alleen in geval van nood of in geval van laden en lossen voor werkzaamheden in het park kun je een ontheffing aanvragen en beide gevallen gaan niet op voor mij. Alleen de vaste leveranciers van de horecagelegenheden in het park (wat maar een handje vol is) hebben een ontheffing gekregen. Zo makkelijk als jij het schetst gaat het helaas dus niet in het Vondelpark.
Overigens heb ik nergens gezegd dat het bruidspaar en de ceremoniemeester mij hier mee laten zitten hoor. Ik denk alleen zelf ook mee omdat mijn vriendin (de ceremoniemeester) al genoeg te doen heeft en zoals gezegd ook uit eigenbelang. Als ze met een, in mijn ogen, halfbakken oplossing aankomen dan zit ik er alsnog mee dus dan denk ik liever zelf na.
Zojuist heb ik even gebeld met de locatie om te vragen hoe anderen het hebben opgelost. Ik ben immers vast niet de eerste die een taart komt brengen. Ik kreeg te horen dat veel mensen gewoon de gok wagen en met de auto het park in rijden. 's Ochtends vroeg, omdat dan de paaltjes nog omlaag zijn. Ik ga niet stiekem doen en 's ochtends vroeg de taart al brengen terwijl de receptie pas om half drie 's middags is vind ik ook geen optie.
Ja ik weet 't, ik ben lastig.
Mijn vriend gaat nu kijken of hij een bolderkar voor mij kan ombouwen tot taartkar en dan volgen we de fietsroute (is verhard maar wel om). Een bakfiets huren vind ik op zich een goed idee, ware het niet dat dit nóg meer geregel met zich meebrengt. Moet ik weer een locatie vinden die op die dag een fiets beschikbaar heeft, moet ik vanaf de locatie met taart en al naar 't Vondelpark fietsen op zo'n zwaar bakbeest, etc, etc.
To be continued in ieder geval!
Waarom niet gewoon een kinderwagen? Die heeft toch nog wel iemand op zolder staan? mijn moeder had voor mij zo'n grote oude engelse, ff in je vriendenkring rondvragen.
Ik heb ook niet gezegd dat het bruidspaar of de ceremoniemeester jou laat zitten. Wat ik bedoelde te zeggen, misschien zegt de gemeente Amsterdam nee tegen jou en tegen het bruidspaar ja. En gezien jou "bestemming" is dat toch een reden voor levering. Maar ik zal wel te simpel denken. Succes met het vinden van een geschikte oplossing.
@SilentOne: sorry, dan heb ik je berichtje verkeerd geïnterpreteerd. Overigens bleek de ceremoniemeester niet veel meer succes te hebben bij de gemeente. Auto's mogen gewoon het Vondelpark niet in. De gemeente Amsterdam is volgens mij gewoon een geval apart en niet helemaal vergelijkbaar met andere gemeentes.
Vanmiddag ben ik weer bij mijn vriendin geweest en de trouwlocatie blijkt vlakbij het Vondelpark te zijn. Het gezelschap gaat dan ook lopend van de trouwlocatie naar de receptie.
@Extenuation: op zich een goed idee, al vraag ik me af of een kinderwagen niet heel erg instabiel is? En het gaat om ongeveer 20kg taart, volgens mij is een baby niet zo zwaar?
Nogmaals bedankt iedereen voor het nadenken. Vooralsnog gaan we voor een omgebouwde bolderkar. Gelukkig heeft mijn vriend nog even de tijd om deze in elkaar te knutselen. Ik houd jullie op de hoogte!
Waarom niet gewoon een kinderwagen? Die heeft toch nog wel iemand op zolder staan? mijn moeder had voor mij zo'n grote oude engelse, ff in je vriendenkring rondvragen.
da's een goeje ik heb er hier 1 op zolder staan, de bak hangt in veren Alleen.... ik woon helemaaaaaal niet in de buurt
Er is vast iemand die er ook 1 heeft en in A'dam eo woont. Gewoon een oproepje doen
Kun je niet een van de leveranciers, die wel spullen afleveren per auto, vragen of je met de taart met hun mee mag rijden van het hek tot aan de locatie? Kun je waarschijnlijk wel regelen met je vriendin, die erachter kan komen welke leverancier met de auto op die dag daarheen gaat.
@Heidi: dat was al geopperd maar de leveranciers komen daar niet dagelijks (heb ik al nagevraagd). Ook komen de leveranciers meestal 's ochtends vroeg. Niet handig als de receptie pas halverwege de middag is. Bovendien woon ik zelf ook niet in Amsterdam en ik heb er niet zoveel trek in om 's ochtends vroeg naar Amsterdam te moeten in de file mét taart! Haha, dát levert pas stress op!
Nee da's ook niet handig.
Dan wordt het met de taart tussen de beide moeders in, in de volgauto
Ik denk dat een gesprekje met de afdeling ontheffingen geen kwaad zou kunnen (persoonlijk naar toe gaan!) en vriendelijk vragen om jouw bedrijf een vergunning c.q. ontheffing te verlenen (meestal betaald!) voor de betreffende dag of bepaalde uren (genoeg voor de levering van de bruidstaart).
Ik denk namelijk dat men een bedrijf niet kan/mag weerhouden tot levering over te gaan (dus ontheffing moeten verlenen).
(Anders kan niemand zijn werk meer doen en willekeur is niet toegestaan....dus laat je niet overbluffen!)
Neem wel even een klein fotoboekje mee, waardoor ze kunnen zien dat je geweldige taarten maakt! Kan wellicht de volgende klant zijn.....
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Locatie trouwreceptie onbereikbaar met de auto. Wat nu?