1 Laatst bewerkt door imara123 (27-03-2012 17:03)

Onderwerp: midden zakt in hoe kan dat ??

hallo,

Ik heb een aantal vraagjes?
Ik heb altijd in het midden van mijn taarten een deukje.
Ik mijn bescuit altijd 10 min mixen en nog eens 2 min op de laagste stand?

Mijn tweede vraag is: ik wil een tieten taart maken.
Hoeveel bescuit, eieren, water gebruiken jullie voor 1 tiet?
En hoe lang zetten jullie dit in de oven en op hoeveel graden? Ik heb zelf een hete lucht oven.
Ik zelf gebruik de moscovisch besuitmix.

Ik ben benieuwd want ook hier weer zakte die van mij weer in het midden in.

hopelijk kan iemand me helpen!!

groetjes

Re: midden zakt in hoe kan dat ??

Met een lagere temperatuur bakken.

Als je zondigt zondig dan lekker

3

het kan ook dat er lucht(bellen) in je beslag zat, even emt de vorm op je anrecht kloppen/tikken voor de oven ingaat, heb ik als tip gekregen. (had hetzelfde probleem)

4

Inzakken is niet gaar. Bak inderdaad op lagere temperatuur en wat langer. Zelf bak ik op 150 gr. hete lucht, maar elke oven is anders en je moet je oven leren kennen.
Als je kapsel veerkrachtig is en niet meer indeukt is het gaar. Gewoon oefenen.

Per halve liter inhoud van je blik gebruik je 1 ei (+mix en water). Zo kan je altijd uitrekenen hoeveel je moet gebruiken.

De 12 cm blanda staat bij mij 30 min. in de oven.

Succes

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Heel bedankt voor de reacties!! Ik ga het uit proberen!!

6

Bij het lezen dacht ik ook gelijk aan inzakken is niet gaar. Tevens zie ik hete lucht oven, dat is zoiezo al moeilijker bakken.

Ik bak zelf op 150 graden in conversionele oven, voorheen had ik ook hete lucht en dan moet je inderdaad je baktijd verlengen.

Voor niet gaar kun je prikken met een breinaald of satestokje en dan niet de diepte in, maar horizontaal net onder je 'korst' hier gaat het ei
heen wat nog niet gaar is. Als hij nog nat is je baktijd verlengen met een paar minuten.

Wat betreft je 2e vraag heb je een blanda van 10 of 20 cm. doorsnede voor je tietentaart?

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

7

ElmaG schreef:

Bij het lezen dacht ik ook gelijk aan inzakken is niet gaar. Tevens zie ik hete lucht oven, dat is zoiezo al moeilijker bakken.

Ik bak zelf op 150 graden in conversionele oven, voorheen had ik ook hete lucht en dan moet je inderdaad je baktijd verlengen.

Voor niet gaar kun je prikken met een breinaald of satestokje en dan niet de diepte in, maar horizontaal net onder je 'korst' hier gaat het ei
heen wat nog niet gaar is. Als hij nog nat is je baktijd verlengen met een paar minuten.

Wat betreft je 2e vraag heb je een blanda van 10 of 20 cm. doorsnede voor je tietentaart?

Maar het is niet zo dat als ik er met sate prikker in prik dat hij dan net zakt?
Ik gebruik blanda 12 cm

bedankt alvast!