1

Onderwerp: Help Marsepein verkleurt!!!

Wie kan mij helpen? Ik heb een taart kado gedaan waarbij ik de bekleding zelf gekleurd heb...nu heeft degene die de taart heeft gekregen, een foto gemaakt en wat blijkt...de marsepein die mauve was (van Americolor) is nu gebroken wit. :-( Ik heb nu stress want ik heb mijn eerste opdracht en daar wilde ik ook zelf de marsepein voor kleuren. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? De taart is in de koelkast bewaard...pfff zo'n opdracht geeft me wel stress

Geluk vermenigvuldigt zich, wanneer je haar deelt.

2

Re: Help Marsepein verkleurt!!!

Is het niet zo dat de foto een vertekend beeld geeft? want gebroken wit en en mauve ligt niet echt bij elkaar qua kleur.

3 Laatst bewerkt door rorico (20-03-2012 22:00)

dubbele post

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

4 Laatst bewerkt door rorico (20-03-2012 22:01)

een dag van tevoren kleuren.en in een goed dichtgeknoopt diepvrieszakje bewaren. (geen boterhamzakje)
de kleur kan soms wat door gaan kleuren!
misschien dat het ook bij deze gebeurde?
(of door de flits van de camera)

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

5

Nee....ze heeft de taart doorgesneden en daarop zie ik aan de binnenkant wel roze....de buitenkant is helemaal gebroken wit...ik ben nu helemaal bang dat dit ook gaat gebeuren bij de volgende taart....ik had deze marsepein inderdaad niet laten rusten...ik heb het gekleurd en meteen gebruikt....zou dat het dan zijn? Ik hoop het maar....of zou dit ook kunnen als je taart gaat zweten in de koelkast. Ontzettend bedankt dat jullie willen meedenken!

6

ik bewaar al mijn marsepein in boterhamzakjes en dan in luchtdichte doos...ik begrijp van Rorico dat dit dus niet goed is...voortaan diepvrieszakken dus!

7

En oh ja...de marsepein die over is (en dus weer in de doos ligt), is helemaal niet wit, maar dieper roze (doorgekleurd dus).

8

Ik doe ook marsepein kleuren en gelijk gebruiken en heb het nog niet gehad dat het verkleurde

Trotse mama van Tim en Cas!

9

:think: heeeeeel raar :s
ik kleur altijd zelf, soms van te voren, soms direct te gebruiken en dit  nog nooit gehoord :nooo  Americolor is prima kleurstof :Y

:think: welke Americolor heb je gebruikt? (d'r bestaat ook flo-coat en airbrush spul van :s )

:think: heeft ze de taart pal in de zon laten staan? (lijkt me toch niet, maar je weet het nooit).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

bedankt voor het meedenken allemaal....ik ben er nog steeds niet achter hoe het kan. Ook de winkel waar ik de marsepein had gekocht heeft dit nooit eerder gehoord of gezien....ze waren echt verbaasd toen ze de foto's zagen....mijn eerste opdracht is overigens goed gelukt zonder dat de marsepein ineens ontkleurde.

11

bedankt voor het meedenken allemaal....ik ben er nog steeds niet achter hoe het kan. Ook de winkel waar ik de marsepein had gekocht heeft dit nooit eerder gehoord of gezien....ze waren echt verbaasd toen ze de foto's zagen....mijn eerste opdracht is overigens goed gelukt zonder dat de marsepein ineens ontkleurde.

12

Ik had pas geleden marsepein gekleurd, in een stuk folie gedaan en op tafel laten liggen omdat ik ineens weg moest.
Toen ik 's avonds de taart wilde gaan bekleden was de kant die naar het licht lag ook helemaal verkleurd(donkerroze was heel lichtroze geworden).

Groetjes,
Michelle

13

Vind het ook vreemd  :think:  Ik kleur ook meestal vlak van tevoren en heb dit nog mooit gehad. Wat ik wel eens heb, net als Michelle, is dat wanneer de marsepein (te lang  :o ) in de zon ligt dat die kant net iets lichter is, maar volgens mij is dit 'normaal' bij sommige merken kleurstof.

14

Het wit worden van marsepein, of fondant is heel goed mogelijk..maar wel onder invloed van UV licht..

Ik heb al vaker gehoord dat americolor erg bleek wordt in UV, heeft de taart nog enige tijd buiten de koelkast gestaan?
De kleuren van Wilton en Sugarflair hebben hier minder last van

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

Bepaalde kleuren van Americolor verkleuren snel en/of erg onder invloed van licht. Zoals ik het lees heeft de taart langere tijd in fel licht gestaan.

Met of zonder zakje kleurt marsepein altijd door na het kleuren. Soms zie ik het zelfs op de taart nog donkerder worden.

De kleuren van sugar flair zijn super en verkleuren niet.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

16

americolour       ik moet het nooit meer

geen sterke kleur en waterig en inderdaad  het verkleurd

mpbart

17

onwijs bedankt allemaal! Voor mij dan ook geen americolour meer... t zal je maar gebeuren bij een opdracht van een 1 jarige die ineens een witte ipv blauwe taart heeft :(