1

Onderwerp: botercreme 1:1 niet lekker smeerbaar

meiden heb gemerkt de laatste 2x dat me bc 1:1 te stevig is
ik heb de roomboter gewoon op kamertemp en die mix ik dan eerst en dan de bakkerspoedersuiker erdoorheen
vaak doe ik ook een kleurtje erdoorheen

wat doe ik fotu? of hebben jullie dit ook ? hebben jullie tips? ik heb de bc laatste 20 sec opgewarmd in de microweave toenw as die goed smeerbaar...

2

Re: botercreme 1:1 niet lekker smeerbaar

Ik doe de boter voor het mixen al even in de magnetron bijv. 20 sec op 1000 w. Na 10 minuten mixen altijd goed smeerbaar!

3

Yep doe em ook vaak ff in de magnetron en dan mixen met poedersuiker, werkt prima :thumb:

4

Inderdaad de boter even op ontdooistand in de magnetron en wat langer mixen, dan is het echt heel goed smeerbaar.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Wanneer ik de boter en poedersuiker 10-12 minuten gemixt heb is deze bijna vloeibaar. Daarom doe ik deze na het mixen in een bak en gebruik de bc misschien pas na een uur of zo. Precies de goede dikte om mee af te smeren  :Y
Denk dus dat het ligt aan dat je misschien niet lang genoeg mixt  :think:

6

Esther68 schreef:

Wanneer ik de boter en poedersuiker 10-12 minuten gemixt heb is deze bijna vloeibaar. Daarom doe ik deze na het mixen in een bak en gebruik de bc misschien pas na een uur of zo. Precies de goede dikte om mee af te smeren  :Y

Er zit ook verschil in het merk boter wat je gebruikt, de ene is zachter dan de andere, maar vloeibaar heb ik nog nooit meegemaakt. Welk merk boter gebruik je?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Mirjam5 schreef:
Esther68 schreef:

Er zit ook verschil in het merk boter wat je gebruikt, de ene is zachter dan de andere, maar vloeibaar heb ik nog nooit meegemaakt. Welk merk boter gebruik je?

:) Klopt. Ik gebruik AH merk en het is ook niet zo dat de bc net zo vloeibaar is als bv vloeibare boter maar hij valt/loopt wel van mijn spatel af wanneer deze net gemixt is. Na een half uur of zo is de bc wat steviger. Precies goed om mee te werken. Campina (zeker de grasboter) vind ik bv inderdaad te zacht.

8

o dat dacht ik dus al ja

maar doen jullie eerst ed eboter 10 min mixer en dan de poedersuiker erbij of wat?

9

Boter en suiker tegelijk mixen, doe ik altijd. Ene keer is hij inderdaad iets steviger en gelijk te verwerken andere keer voor het mooi te zacht, maar ik weet dat dat aan mezelf ligt omdat ik de boter er dan te lang al uit de koelkast heb liggen.

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

10

Ik doe er een eetlepeltje water doorheen.
Heb ik, toen ik de eerste x bc ging maken,hier ergens gelezen, werkt prima.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

11

grasboter is idd erg zacht.

Ik mix eerst de boter 10 minuten, dan de suiker erbij en nog 10 minuten. Ik leg de boter trouwens gewoon de avond tevoren al uit de koelkast. (Ik gebruik meestal ruitjesboter)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Katja1604 schreef:

Ik doe er een eetlepeltje water doorheen.
Heb ik, toen ik de eerste x bc ging maken,hier ergens gelezen, werkt prima.

Geen water erdoorheen!! Dan krijg je meer kan dop smelten van je fondant of marsepein!
Ik laat de boter altijd goed op temp. komen (campina) en mi\x deze 10 min. Daarna nog 5 min. met poedersuiker en dan ios hij goed smeerbaar!

13

thanks! ja water ga ik niet doen ivm smelt gevaar haha

maar eerst dus mischien die boter helemaal mixen en dan de suiker erdoor laat het jullie maandag weten ! thanks!