101

Re: altijd loslatende cc papiertjes.....wie weet de oplossing?

Ik heb een bakvorm van de albert heijn en ik gebruik allerlei papiertjes, wilton, hema, d. oetker.. Maandag wou ik mijn wilton vormpjes gaan gebruiken, maar die waren helemaal opengevouwen zegmaar, dus die waren ook te groot voor de bakvorm. Ik heb ze er gewoon ingepropt en bij het vullen ging het wat kreukelen zegmaar, maar er liet niks los. Ik heb er nog 1 over, en zelfs die zit nog helemaal vast. Als je het mij vraagt, ligt het dus niet daaraan... :s

anniescakes.hyves.nl

102

ook ik heb af en toe een loslatend cupcake-je! :s
Het enige wat mij is opgevallen is dat dat was bij diegene die niet heel mooi over de rand heen zijn gekomen zeg maar!! Dus als ze ietsje voller zijn, en dus wat bollen opbakken zeg maar, dan heb ik er geen last van iig!

103

Yes, yes!
100 CC's gebakken en geen enkel papiertje los  :Y  :Y
Ik had vroeger nooit las van loslatende papiertjes maar sinds een half jaar.....  :s Eerst wou ik dit forum de schuld geven, maar dat zou flauw zijn he O-)
Ik ben terug helemaal gegaan voor mijn oude (nog voor mijn bakverslaving) recept. Eigenlijk gewoon 4/4de cake: ik heb de eigelen met de suiker gemengd (met de hand, kennie mag niet veel meespelen bij CC's), daarna de 'gesmolten' boter (ja, ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar zo heeft mijn mama het mij geleerd en het lukt altijd). Dan de bloem (de helft gewone, de helft zelfrijzend) en dan de goed stijf geklopte eiwitten erdoor geroerd. (tussendoor nog wat vanille erin gegooid  :D )
Ik heb het deeg met een ijsschep in de papiertjes gedaan (siliconenvorm van de action) en ze hebben vrij lang (25 tot 30 minuten) in een oven van 160° gebakken.
Na het bakken: onmiddellijk uit de siliconenvorm gedaan en laten afkoelen.
Enne, helemaal gelukt. Ben zo gelukkig want ik was hier zo ongerust over....

Nu nog decoreren...

Anne

104

Pooh schreef:

Als je margarine gebruikt (al dan niet even opgepiept in de maggie), funcakemix, eieren op kamertemperatuur, niet te lang mixt, geen zorgen maakt over merk papiertjes, ze 21 minuten in de oven doet op 180 graden en daarna een bakblik erop kwakt heb je nooit last van loslatende papiertjes.

Dat is precies wat ik doe... en toch gaan de papiertjes los. alleen in ed oven gaan ze 18 minuten, anders zijn ze te donker ik heb een hete lucht. Maar het  lijkt wel of de cakes bij het afkoelen krimpen en dan naar beneden zakken.

Pfffff bij alle papiertjes  HELP!

Zonder taart geen feest!

105

ik las jam meebakken in cupcakes, nog nooit van gehoord, heb straks een trouwopdracht met cc dus denk leuk dat de jam er dan al inzit.is daar ook ergens een recept van  of een how to, of kan iemand mij het uitleggem en hoe ziet dat er dan uit???? :D  :D

106

corientjuh schreef:
Pooh schreef:

Als je margarine gebruikt (al dan niet even opgepiept in de maggie), funcakemix, eieren op kamertemperatuur, niet te lang mixt, geen zorgen maakt over merk papiertjes, ze 21 minuten in de oven doet op 180 graden en daarna een bakblik erop kwakt heb je nooit last van loslatende papiertjes.

Dat is precies wat ik doe... en toch gaan de papiertjes los. alleen in ed oven gaan ze 18 minuten, anders zijn ze te donker ik heb een hete lucht. Maar het  lijkt wel of de cakes bij het afkoelen krimpen en dan naar beneden zakken.

Probeer het eens op een lagere temperatuur. Ik bak ze op 150 gr. hete lucht en dan ca. 22 min. Als je cc's inzakken zou ik zeggen dat ze nog niet helemaal gaar zijn.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

107

Boska schreef:
corientjuh schreef:
Pooh schreef:

Probeer het eens op een lagere temperatuur. Ik bak ze op 150 gr. hete lucht en dan ca. 22 min. Als je cc's inzakken zou ik zeggen dat ze nog niet helemaal gaar zijn.

Ik ga het van de week proberen.....laat het wel weer even weten :)

Zonder taart geen feest!

108

nynke 0  ik vul de cc's altijd met jam wanneer ze gebakken zijn, vulling in een spuitzak met een extra lang mondje van wilton, deze duw je in het midden van de cc en door de druk komt hij langzaam naar boven en is de cc perfekt gevuld, in 2seconden per cc is het gebeurd!!
Jam heb ik nooit meegebakken wel rolo en malthesers.......

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

109

Een oud thema en blijkbaar nog steeds geen sluitende oplossing?
Heeft er niemand connecties met Rudolph van Veen? Of één of andere cupcakekoning?

110

nynke 0 schreef:

ik las jam meebakken in cupcakes, nog nooit van gehoord, heb straks een trouwopdracht met cc dus denk leuk dat de jam er dan al inzit.is daar ook ergens een recept van  of een how to, of kan iemand mij het uitleggem en hoe ziet dat er dan uit???? :D  :D

Ik doeg eerst een dun laagje beslag in het papiertje,dan een lepeltje jam er op en dan weer een laagje beslag erover.Je ziet er verder niks van,maar je cc's zijn heerlijk gevuld.Scheelt veel werk.
Zo doe ik het altijd.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

111

okee ga ik ook eens proberen net zoals die tip met spuitzak ik deed nu stukje cake eruit en dan daar jam in/ :P
bedankt voor de tips

112

ik heb wel gemerkt (in de inmiddels 2 jaar dat het topic oud is ;) ) dat jam meebakken me meer loslatende papiertjes oplevert dan wanneer ik dit niet doe.
Uiteraard zal dit wel bij iedereen anders zijn, net als loslatende papiertjes en de oplossingen :lol: , maar bij mij is het wel zo.

Alles goed???? nee 3 fout

113

Jaaaaaa :D  :D  :D   HEt is gelukt!

Dankzij jullie tips...

Ik heb roomboeter gebruky en de oven op 160 gezet en dan 22 minuten.. De funcake mix gebruikt maar dan wel op de oude manier. eerst  boter mixen en dab 1 voor 1 eieren erin en dan de mix zo kort mogenlijk erin zo'n 3 minuten laagste stand... En ze lukken!!!!!!

Zonder taart geen feest!