1

Onderwerp: roze blauw roze blauw roze blauw hoe???

de titel zegt het al.
Ik moet een taart maken voor mijn zusje. Die is zwanger en wil dat pap en mam door middel van taart vertellen.
Ze wil graag roze en blauwe stroken om en om rondom de taart van marsefont.

Hoe doe ik dit het beste?
ik dacht losse repen te maken van blauw en roze en die tegen elkaar aan doen op de taart.
Echter is de taart afgesmeerd met bc dus vraag me af of dat netjes blijft plakken.

Ik wil het liefste niet 2 lagen over elkaar heen... lijkt me te dik en teveel marsefont.

ideeen? tips?

2

Re: roze blauw roze blauw roze blauw hoe???

volgens mij moet dat goed te doen zijn op die manier hoor. :Y
volgens mij blijven de stroken goed plakken op de botercreme.
je moet de stroken alleen niet te dik maken denk ik,anders glijden ze naar beneden omdat ze te zwaar zijn.
Succes!!

en wel de foto laten zien he? :Y  ;)

groetjes yvon

3

heb een taarten parade gemaakt... daarin zitten de nijntjes.
Ging prima door de repen uit te snijden en de plakken.

4

hier een how to...van een plooietaart
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=148855 op die manier had ik ook mijn taart gedaan. werkt goed  :) s6 ermee en als ie af is...showe maar :thumb: 

groetjesss

5

wanneer je de bc goed laat opstijven in de koelkast, kun je de repen heel makkelijk en netjes tegen elkaar aan plakken hoor, gaat prima :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Plooientaart lijkt me hier wel mooi bij! En dan een baby in het midden ofzo

7

Andere mogelijkheid om rose en blauwe strepen naast elkaar te leggen en deze iets dikker te laten, waarna je ze als je plak groot genoeg is nog één keer met je rolstok uitrolt waardoor ze in elkaar
verlopen. Je hebt dan geen rechte stroken, maar een verloop van rose/blauw/rose/blauw wat al met al dus weer één plak geworden is.

Of twee kleuren marmeren.....

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.