1

Onderwerp: Trumpet Gentian Cutter

Heeft iemand van jullie ook maar enig idee wat voor bloem je met deze cutter kunt maken?

http://www.taartendecoratie.nl/img/p/4/1/0/7/4107-large.jpg

Of beter nog: een foto van een daarmee gemaakt suikerbloem?

Ik ben er, samen met een vriendin, al een uur naar aan het turen maar al sla je me dood ik heb geen flauw idee!  :o

Als ik google op trumpet gentiaan kom ik allemaal prachtige bloemen tegen, maar alle bloemen/blaadjes zijn mooi symmetrisch, niets met zo'n vreemde vorm als de rechter uitsteker van bovenstaand plaatje...

Help ons!! Dan kunnen we vanavond tenminste rustig gaan slapen...  ;)

2

Re: Trumpet Gentian Cutter

De cutter die jij hebt is niet de trumpet gentian cutter maar de
Meadow Cranesbill Cutter set. De ene is voor de bloem en de andere is voor het grillige blad.

De trumpet gentian ziet er zo uit:

http://www.pmeartsandcrafts.com/4128-16958-large/wild-flower-cutter-trumpet-gentian.jpg

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Oké, dan moeten ze bij die webwinkel even hun beschrijving aan gaan passen...  ;)

Ik ga even googlelen op Meadow Cranesbill, dank je!!

4

Oké. Klaar met googlelen. Ik heb wat plaatjes/tekeningen van de Meadow Cranesbill gevonden. Snap nu inderdaad ook dat ze bij die webshop in de beschrijving behalve de verkeerde naam ook nog eens de bloem- en de bladuitsteker omgewisseld hadden. Geen wonder dat ik er niets van snapte...  ;)

Ik zie het nog steeds niet helemaal hoor, dat blad. Op de foto's/plaatjes die ik tegenkom is dat gewoon symmetrisch, en aan die cutter is echt werkelijk waar geen mm symmetrie te ontdekken  ;)

5

Ik vind het eigenlijk heel grappig dat jij uitstekers gaat  kopen van een bloem die je niet kent.. :)

Eigenlijk doe ik het zelf eigenlik ook zo. Ik hou nl. niet van bloemen maar wel van suikerbloemen maken..

6

ik had die uitsteker ook eens besteld en wist ook niet wat daar uit moest komen. :lol:
een tijdje later kwam ik hem op ebay tegen met een foto erbij.
die foto heb ik toen meteen opgeslagen,maar schijnbaar zo goed,dat ik hem nu even niet voor je kan vinden. :lol:
mocht ik hem nog tegenkomen dan zie je hem hier wel verschijnen.
het is overigens best een leuk bloemetje. :Y  ;)

groetjes yvon

7

hier is ie dan,zoals beloofd:

http://i.ebayimg.com/09/!BwJM-L!EGk~$(K … !~~_12.JPG

ik ga hem meteen even uitprinten voordat ik hem straks weer kwijt ben. :lol:

groetjes yvon

8

Super! Dank je wel! Is inderdaad wel een leuk bloemetje. Ik snap nog steeds niets van het blaadje, maar als ik hem niet snap doet de rest van de wereld het waarschijnlijk ook niet. Dan maakt het dus ook geen drol uit met welke kant ik hem aan de steel bevestig ;-)

9

het blaadje moet je volgens mij gewoon onder het bloemetje vastplakken en dan een beetje er omheen wrijven naar boven,eigenlijk net zoals je dat bij roosjes doet.(dat groene kroontje onder de roos)
het is een wilde bloem,vandaar ook dat gekartelde en ongelijke blaadje denk ik...
en als je hem op een draadje wilt doen,gewoon het draadje door het midden van het blaadje prikken.
snap je hem nog? :lol:  :lol:

groetjes yvon