1

Onderwerp: Cupcakes versieren

Ik wil de cupcakes eens wat meer versieren dan alleen botercreme.

Ik heb marsepein gekocht (omdat fondant door veel mensen niet zo lekker wordt ervaren). Heeft iemand tips leuke tips?
Ik zie op de webshop verschillende gereedschappen als cutters. Wat is dit precies? Ik heb namelijk op sites gezien dat de bloementjes een beetje omhoog staan..

Heeft iemand leuke tips??

Groetjes

2 Laatst bewerkt door Maria1000 (27-03-2012 19:10)

Re: Cupcakes versieren

Gewoon lekker fröbelen en uitproberen zou ik zeggen. Ik maak ook soms cupcakes maar ook nog niet zo heel lang. Gebruik ook marsepein. Ben begonnen met gewoon zomaar versierseltjes zelf bedenken, kleine koekvormpjes die ik nog had en een paar strooiseltjes uit de supermarkt. Daarna heb ik als eerste van die plungercutters gekocht, daar heb je snel een leuk resultaat mee. Nu probeer ik dan een beperkt aantal kleuren te gebruiken zodat het meer één serie wordt.

Oh ja, en plakken kan gewoon met glazuur (icing): lepeltje poedersuiker mengen met een druppeltje vocht.

3

Re: Cupcakes versieren

Als je door je marsepein een beetje tylose kneed wordt de marsepein steviger. Als je de bloemetjes in bijvoorbeeld een verfpalet legt te drogen gaan de blaadjes omhoog staan. Met fondant gaat dit meestal makkelijker omdat de meeste soorten fondant hard(er) wordt.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.